کارشناس مسائل خانواده گفت: استفاده از شبکه های اجتماعی حرام نیست ولی هم می تواند مفید باشد هم مضرر باشد ولی اکثر مردم استفاده غلط از فضای مجازی دارند.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۵۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام دهنوی، در همایش «خانواده» که در حسینیه حسینی خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات خانواده و آمار بالای طلاق در کشور ناشی از نا آگاهی خانواده ها است.

وی با بیان اینکه هرچه سطح آگاهی جامعه بالا رود آمار طلاق کاسته می شود خاطرنشان کرد: گوش دادن باید همراه با عمل باشد تا آثار مثبت آن در زندگی قابل لمس باشد.

دهنوی با اشاره به نقش آرامش در زندگی زناشویی، تصریح کرد: خداوند در قرآن می فرماید که برای شما از جنس خودتان زوجی آفریدیم تا در کنار آن آرامش داشته باشید.

وی هدف خداوند از تشکیل خانواده را تزریق آرامش دانست و اذعان کرد: جوانان اگر به دنبال آرامش در زندگی هستند باید درست ازدواج کنند.

این کارشناس مسایل خانواده با تاکید بر اینکه ازدواج غلط آرامش ندارد، ابراز کرد: ازدواجی که بواسطه رابطه و دوستی در همایش، اتوبوس، خیابان و… صورت بگیرد ازدواج غلط است.

وی با بیان اینکه ازدواج غلط آفت های زیادی بدنبال دارد، تاکید کرد: زندگی که بواسطه رابطه قبل از ازدواج تشکیل شود عاشقانه نیست و سوءظن های بیمارگونه در این زندگی موج می زند.

حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه عشق های خیابانی باعث می شود که دو طرف بدی های یکدیگر را نبینند، اظهار کرد: اگر بخواهید همسرتان در زندگی احساس خوشبختی کند باید آسایش و آرامش در زندگی جاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه آسایش در زندگی لازمه خوشبختی است ولی کافی نیست، تاکید کرد: اکثر زنان و مردان تنها به آسایش همسرشان توجه دارند ولی آرامش را جدی نمیگیرند و این غلط است.

این کارشناس مسایل خانواده قرآن را منبع وحی دانست و بیان کرد: خداوند در بین زنان و مردان مودت، وحدت و رحمت قرار داده است و بهترین راه مودت و وحدت در زندگی عشق است.

وی فرهنگ سازی برای دین را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: حسن خلق در خانه درهای رحمت الهی را به روی انسان باز می کند و گوش دادن خوب به صحبت های همسر یک هنر است.

دهنوی با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر زندگی زناشویی اذعان کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی حرام نیست ولی باید مسایلی را در استفاده از آن رعایت کرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هم می تواند مفید باشد هم مضرر باشد ولی اکثر مردم استفاده غلط از فضای مجازی دارند، اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی باید محدود باشد تا بنیان خانواده را متزلزل نکند.

این کارشناس مسائل خانواده در پایان خاطر نشان کرد: دختر و پسر مجردی که در اوج غرایض هستند باید در استفاده از شبکه های اجتماعی وسواس بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها