نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، گفت: بدون اغراق می گویم و باورم این است که سپاه ما در استان نقش بسیار ارزشمند دارد.
کد خبر: ۸۸۰۵۱۲۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، نمایندگانی از ستاد فرماندهی سپاه مرکز، مسئولان ارشد استان چهارمحال و بختیاری و یادگاران دفاع مقدس، خانواده معظم شهداء، فرماندهان نظامی و انتظامی در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در این مراسم، گفت: سردار محمد سلیمانی انصافا در این ایام حداقل آن مقدار که من اینجا شاهد بودم، پنج و سال نیم که شاهد تلاش های این عزیز بودم، همان طور که عزیز دلمان حضرت آقای سلامی فرمودند: انصافا مخلصانه تلاش کردن و خب در گزارش ایشان هم ملاحظه فرمودید فعالیت های بسیار خوب و ارزشمندی که همه شما شنیدید. پشت سر همه این فعالیت ها آن چه هست اخلاص است. آن چه هست فداکاری و تلاش در عرصه ای که نظام اسلامی از ما می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: برای آقای سردار اکبری آرزوی توفیق داریم. ایشان را هم من از همان روزی که آمدم با فعالیت هایشان آشنا بودم و دیدم. در مسئولیت اش در تیپ قمر بنی هاشم و مسئولیت های دیگر. به حمدالله چهره ای پابکار، مهیا و آمده است.

وی، ادامه داد: من خدمت شان گفتم در دیدار که در دفتر داشتیم گفتم که آقای محمدسلیمانی در آن حدی که ظرفیت داشت به میدان آورد و بیش از آن هم انتظار نبود؛ ولی از شما انتظار هست، چرا که الحمدلله جوانتر و پابکار و مهیا هستید. لذا قطعا دوره شما را ادامه دهنده آن دوره درخشان و پررنگ تر و پرجلاتر انشاالله برای سپاه خوبمان در استان شاهد خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: بدون اغراق می گویم و باورم این است که سپاه ما در استان نقش بسیار ارزشمند دارد. نقش انسجام بخش و تلاش گرانه در این که انقلاب را در عرصه نگه بدارند و حقا و انصافا مدافع ارزش های والای انقلاب و اسلام و راه امام و شهدا باشند. این را ما شاهد هستیم و به آن می بالیم.

وی تاکید کرد: بنده به نوبه خودم به عنوان یک خادم کوچک واقعا افتخار می کنم به مجموعه سپاه و بسیجیان مان در استان و عزیزانی که در این عرصه تلاش می کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به نامه حضرت علی علیه السلام به کمیل بن زیاد نخعی اشاره و درسهای این نامه را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، گفت: امیرِ امروز نظام اسلامی، مقام معظم و معزز رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است. آن عزیز در سراسر کشور امرایی دارد. در هر جایی امیری گمارده می شود. امیری در اجرا، امیری در وزارت خانه ها. امیری در سیاست خارجه. امیری در قضا. امیری در فرهنگ. امیری در نیروهای مسلح و امرای مختلف. اگر این امرایی که در هر جایی قرار می گیرند در این نظام اسلامی تحت نظر آن امیر سرافراز نظام خوب اعمال مدیریت کنند، نظام به خوبی راه خودش را دنبال می کند. خوب انجام وظیفه نکنند آسیب می بینیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امیرمومنان نظامی شکل داد و خودش در راس آن نظام و امرایی را کاشتن در جاهای مختلف. یکی از این امرا، کمیل بن زیاد نخعی بود. امیرمومنان کمیل را نصب کردند برای یک جایی به نام حیت در حوالی بغداد.

وی تصریح کرد: خب، این آدم را همه می شناسند و جزو ریزش شده های تاریخ نیست و جزو آدمهای بلنده است و در آخر هم به شهادت رسید. جزو اصحاب خوب امام علی بود اما امیرمومنان یک نامه توبیخ گرانه و تند برای او می نویسد. حضرت به شدت کمیل را سرزنش می کنند از این که در یک عرصه کوتاهی کرد. یعنی چی کوتاهی کرد؟ یعنی یک اشتباه محاسباتی انجام داد. اشتباه محاسباتی کمیل یک ضایعه به وجود آورد. ضایعه چی بود؟ ضایعه این بود که لشگریان معاویه آمدند و به حیت حمله کردند و غارت کردند مردم را و خون بسیار را ریختند و ضایعه ایجاد کردند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: امام علی این اشتباه محاسباتی کمیل و آفات آن را تذکر می دهند. من می خواهم سه نکته را در نامه این مورد توجه قرار بدهم که برای همه ما مهم است. هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم. امیر فرهنگی، نظامی و اقتصادی هستیم. هر کدام وظایفی داریم.

وی گفت: امیرمومنان می فرماید: وقتی یک انسان ولایت خودش را تضییع کندیعنی ماموریتش را ضایع کند و حق ماموریت را ادا نکند و در خارج از حیطه ماموریت خودش وارد عمل شود به لحاظ یک اشتباه محاسباتی حالا یا مشاورین به اشتباه مشاوره بدهند و یا خودش درست درک نداشته باشد و تحلیل نکند و گرفتار اشتباه بشود.

نماینده ولی فقیه در استان، ادامه داد: اشتباهی که کمیل انجام داد این بود که حیت را رها کرد. می بایست به توانمندی داخلی محل ماموریتش بپردازد و جایگاه اقتصادی آن جا را نظامی آن جا و پادگان و مردم آن جا و آن جا را مجهز کند و آن جا را آماده کند برای دفاع از دشمن. کمیل این را کار نکرد و رفت جای دیگری. نگاه به جای دیگری دوخت. نتیجه نگاه به جای دگر دوختن رها کردن داخلو آن شد که عرصه داخلی رها شد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: متولیان سیاست خارجی درس بگیرند. عرصه داخلی رها بشود و دشمن سوء استفاده می کند. دشمن چه می کند؟ حالا تعابیر امیرمومنان در نامه 61 تو به خاطر اشتباه محاسباتی پل شدی برای ورد دشمن. دشمن از روی تو عبور کرد و آمد و دوستان دین خدا را غارت کرد. تو یک بازوی قوی برای نظام اسلامی هیبت ایجاد نکردی برای خودت و دشمن را به وحشت بیندازی. این ها چیزهایی است که باید انجام بشود و تو این کارها را نکردی و یک سد قوی در برابر دشمن نبودی و تو شوکت نشکستی. تو می بایست شوکت دشمن را بشکنی و می بایست اجازه ندی دشمن از امرای ما باید به وحشت بیفتد. دشمن از کار امرای ما در همه عرصه باید بترسد.

وی افزود: من نمی دانم این هایی که این قدر رفتن و مسئله تحریم و به گونه ای برخورد کردند که دشمن جری شد و از روی آن ها عبور کرد و آمد و تحریم را شدت بخشید این ها چه جوابی دارند. این هایی که راه را باز کردند و توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی را و امثال اینها را رها کردند و دل به بیگانه سپردن با اشتباهات محاسباتی خودشان و دشمن ورود پیدا کرد چه جوابی دارند در برابر این معنا.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سخن امیرمومنان که تو مردمت را حمایت نکردی و سپر بلای مردمت نشدی و تو متاسفانه کاری کردی که امیر خودت را وادار کردی در قضیه وارد بشود تاکید کرد: نباید امرا کاری بکنند که امیر وارد بشود و کار آن ها را امیر انجام بدهد. امرا کاری نکنند که رهبری وارد بشود و رهبری در سیاست خارجی دخالت کند. رهبری بجای آن ها در اقتصاد دخالت کند. رهبری در اجرا دخالت. امرای جامعه اسلامی باید به گونه ای عمل کنند که امیر خیالش راحت باشد.

وی افزود: درسی که از این نامه بلند امیرمومنان سلام الله علیه می گیریم آن است که هر کدام در هر جایی هستیم امانت داران خوب برای نظام اسلامی و تلاش گران و لبخند رضایت را به معنای واقعی بر لبان مولیمان و امیرمان و فرمانده کل قوایمان انشالله بنشانیم و در نهایت مولایمان حضرت بقیه الله اعظم امام عصر را از خودمان راضی کنیم.

این مقام مسئول، گفت: کنگره شهدای استان که از آن یاد شد، انصافا همه در برگزار آن سهیم بودند و من باید تشکر کنم و هر کسی نقش خودش را ایفا کرد اما نقش اصلی را در عین حالی که همه سهیم بودند، انصافا سپاه ایفاد کرد. این به هم پیوستگی، حول یک محور حرکت کردن را الحمدلله در این استان داریم که امیدوار هستیم روز به روز قوی تر شود.

ارسال نظرات