خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت معصومه(س) در طول سفر خود برای دیدار ولی زمان کاروان تبلیغی تشکیل دادند و به عنوان مبلغ ولایت فعالیت کردند، بنابراین می‌توان بیان کرد حضرت معصومه(س) مجاهد و شهیده راه ولایت بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۲۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
حضرت معصومه(س) مجاهد و شهیده راه ولایت هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: نام این بانوی بزرگوار فاطمه بود، امام رضا(ع) ایشان را معصومه نامیدند، در روایت از امام رضا(ع) ذکر شده هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، مانند آن است که من را زیارت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این روایت امام هشتم حکایت از جایگاه علم و عرفان حضرت معصومه(س) دارد، زیرا بانویی رشد یافته، پاک طینت، شایسته و دارای مقامات عالی بودند، به طوری که در زیارتنامه حضرت عبارت «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» درباره ایشان ذکر شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به مقام علمی حضرت معصومه(س) گفت: کریمه اهل بیت(س) در غیاب پدر بزرگوارشان به سؤالات مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دادند، به طوری که امام موسی کاظم(ع) تعبیر فداها ابوها را درباره ایشان به کار بردند که نشان‌دهنده مقام معرفتی و علمی حضرت است.

وی اضافه کرد: زهد و عبادت از ویژگی‌های شاخص حضرت معصومه(س) است و اگر زندگی ایشان را بررسی کنیم حکایت از جایگاه علمی، تقوا و سبک و سیره زندگی بسیار نیکو دارد.

نجاریان‌زاده با اشاره به سفر حضرت معصومه(س) به ایران گفت: ایشان با جمعیتی از برادرزاده‌ها برای دیدار با امام رضا(ع) رهسپار ایران شدند و در طول مسیر کاروان تبلیغی تشکیل دادند و به عنوان مبلغ ولایت فعالیت کردند، بنابراین می‌توان بیان کرد حضرت معصومه(س) مجاهد و شهیده راه ولایت بودند.

وی خاطرنشان کرد: سبک و سیره زندگی حضرت معصومه(س) به گونه‌ای بود که امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) آن را تأیید کردند و باید به ابعاد مختلف زندگی حضرت توجه داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه قم به برکت حضرت معصومه(س) به پایگاه انقلاب تبدیل شد، گفت: امام خمینی(ره) و سیدحسن نصرالله در دنیا این پرچم مجاهدت را به دست گرفتند و آنها تربیت‌یافتگان مکتب این بانوی بزرگوار هستند.

وی یادآور شد: اکنون جلوه و جایگاهی که از سوی شیعه در دنیا به نمایش گذاشته شده، جلوه‌ای از مجاهدت خاندان امام موسی کاظم(ع) است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها