واکنش يك فرمانده دوران دفاع مقدس:

فيلم منتسب به پيكر شهيد مهدي باكري غير واقعي است

جمشيد نظمي، از فرماندهان دوران دفاع مقدس، فيلم پخش شده از پيكر مطهر شهيد مهدي باكري، فرمانده نام آور لشكر 31 عاشورا در فضای مجازی را غير‌واقعي خواند.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۴۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

 سردار نظمي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، گفت: در روزهاي اخير شاهد پخش فيلمي در فضاي مجازي بوديم كه محل شهادت و جنازه شهيد آقا مهدي باكري و چند شهید دیگر را نشان مي دهد و ادعا شده که این فیلم از استخبارات عراق به دست آمده است.

وي افزود: بنده كه روز شهادت آقا مهدي باكري در آن طرف دجله حضور داشتم و منطقه را به خوبي مي شناسم، معتقدم اين فيلم كاملاً غير واقعي است و با محل شهادت آقا مهدي باكري همخواني ندارد.

فرمانده گردان سيدالشهداي لشكر عاشورا در عمليات بدر بیان كرد: در اين فيلم، جنازه‌ی منتسب به شهيد باكري، اوركت كره اي پوشيده، در حالي كه آقا مهدي هنگام شهادت، اوركتي به تن نداشت.

راوی کتاب با «تو می مانم« يادآور شد: آقا مهدي باكري پس از آن كه زخمي شد، در حال انتقال به عقب، قايق حامل وي در رودخانه دجله مورد اصابت موشک آرپي جي‌ دشمن قرار گرفت و ما ديگر هيچ وقت آثاري از پيكر مطهر فرمانده مان را به دست نياورديم.

 

وي خاطر نشان كرد: هنوز ياران و همرزمان آن فرمانده عزيز، زنده اند و نفس مي كشند؛ بنابراين نبايد اجازه دهيم اين تحريفات، که برخاسته از احساسات غلط عده‌ای است، جايي در تاريخ دفاع مقدس پيدا كند.

جمشید نظمی گفت: متاسفانه در فضای مجازی، شاهد درج مطالب غلط و غیرواقعی بدون اشاره به منبع و ماخذ هستیم که این شیوه به حوزه‌های ارزشی از جمله دفاع مقدس هم سرایت کرده که باید جلوی آن گرفته شود و اجازه نشر مطالب کذب و غیزواقعی را ندهیم. زیرا با این روش هیچ خدمتی به ترویج فرهنگ دفاع مقدس نمی‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار