هدف از اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» مردمی کردن تئاتر و احیای دوباره‌ دفتر تئاتر بچه‌های مسجد، است.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۶۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان زنجان گفت: دو گروه نمایشی در قالب تئاتر مردمی بچه های مسجد تشکیل شده است.

امیر نعمتی افزود: دفتر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» در مسجد النبی (ص) استان افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» مردمی کردن تئاتر و احیای دوباره‌ دفتر تئاتر بچه‌های مسجد، است، تصریح کرد: افتتاح این دفاتر فرصت مناسبی را برای حضور جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی فراهم کرده است.

مسئول هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان زنجان با بیان اینکه دفتر مرکزی حوزه هنری 22 متن درباره تئاتر بچه‌های مسجد به استان ارسال کرده بود، گفت: پس از افتتاح دفتر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» دو گروه نمایشی در زنجان تشکیل شد و با تشکیل این گروه‌ها تمرین متون ارسالی آغاز شد.

مسئول هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان زنجان با اشاره به اینکه تمرین‌ها برای اجرای عمومی در بهمن و اسفندماه انجام می‌شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم که این گروه‌ها تا دهه فجر آمادگی لازم را داشته باشند و در این بازه زمانی اجرا کنند.

مسؤول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: پس از اجرای عمومی نیز گروه‌های تشکیل شده برای اجرا در هفته هنر انقلاب اسلامی آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در هفت تا هشت استان کشور دفتر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: پس از بازبینی آثار آماده شده در جشنواره حوزه هنری اجرا خواهد شد.

نعمتی با بیان اینکه هدف از تشکیل گروه «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و با استعداد است، تصریح کرد: این گروه‌ها آماتور هستند و هدف از اجرای طرح تئاتر مردمی کردن بچههای مسجد پرورش این گروه‌ها است.

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون مربی برای گروه نیز انتخاب شده است که در حال آموزش گروه‌ها است، گفت: در تلاش هستیم با دکور و هزینه‌های کمتر نمایش‌ها اجرا شود و نمایش‌ها به گونه‌ای باشد که بتوان آن را در محوطه مسجد نیز اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» مردمی کردن تئاتر است، افزود: ما در تلاش برای راهم کردن امکان حضور اقشار مختلف برای تماشای تئاتر هستیم.

ارسال نظرات