خبرهای داغ:
آیت الله عبادی:

مدیر نالایق همه داشته های یک کشور را به باد می دهد

کد خبر: ۸۸۰۵۲۶۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان در جلسه ای که با حضور مسئولین ، طلاب و خانواده شهدای سربیشه در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه نیازها و مشکلات شهرستان باید به صورت مستقیم در اختیار مسئولان قرار گرفته شود و مسئولان هم اگر دلیل و عذری بابت عدم رفع آنها دارند بیان کنند ، افزود : ما نیز این مشکلات را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به وفات حضرت معصومه (س) و اشاره به روایات و احادیث گوناگون ، جایگاه قم در مباحث آخرت زمان را یک جایگاه ویژه بیان و افزود : در ایام نزدیک به ظهور ،علم از این شهر به دنیا سرازیر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دنیا به دو قطب ستمگری و قطب مدعی اجرای عدل تقسیم شده ، افزود : جایگاه شهر قم در انقلاب جایگاه مشخصی است و این انقلاب خلع ساعه به وجود نیامده است .

آیت الله عبادی همچنین گفت : فتنه ها و آزمایش ها همواره برای این انقلاب پیش خواهد آمد و نباید این تصور را بکنیم که ریشه این انقلاب سست است و اضافه کرد : این فتنه ها مانند یک غربال همه افراد را از یکدیگر جدا خواهد کرد و این انقلاب کسانی را نگه خواهد داشت که اهل تقوا باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به با اشاره به سالروز شهادت امیر کبیر به جایگاه ویژه امیر کبیر نیز اشاره ای داشت وگفت: در آن زمان در حالی که در دربار بود ، اما با غرب و انگلیس دست به گریبان و به هیچ کسی باج نمی داد و همین عوامل باعث شهادت او شد .

وی افزود : امیر کبیر در همان زمان غرب و اروپا را شناخته بود و در همین راه جان داد و ناصر الدین شاه که خیال می کرد مملکت را او اداره می کرد 45 سال بعد از امیر کبیر اعتراف کرد که باید قدر مدیران خوب را دانست و گفته بود 45 سال است دنبال یک مدیر خوب می گردم و دیگر مثل او نمی توانم پیدا کنم .

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر کشوری همه چیز داشته باشد مثل معادن ، زمین های حاصلخیر ، موقعیت استراتژیک مانند کشور ایران ، اما مدیر لایقی نداشته باشد همه چیز بر باد رفته است و افزود : اگر کشوری نیز هیچ چیز نداشته باشد و دارای مدیر خوبی باشد موفق خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : نیروی انسانی اولین و آخرین حرف را در همه امور می زند .

آیت الله عبادی همچنین اضافه کرد : آنجائی که یک مدیر ارشد می گوید ما باید یک موقعیت اقتصادی در کشور را به یک مدیر اروپایی بدهیم و آن مدیر اروپایی بیاید و کشور ما را اداره کند. شما حدیث مفصل بخوانید از این مجمل را که این یعنی چه ؟!

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این جلسه سربیشه را خانه دوم خود بیان و افزود: بهترین ایام عمرم را در سال 57 در این شهر بودم.

وی با بیان اینکه آنچه که اصالت دارد بهره برداری مناسب از تاریخ است ، گفت : اگر کسی تاریخ را با تحلیل بخواند ، همانند کسی خواهد بود که از ابتد تا آینده تاریخ زنده بوده است.

وی افزود : از مسائل اولیه که خدا حتی در طبیعت قرار داده شناخت دوست و دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین گفت : اصل و اساس دین این است که دوست و دشمن خود را انسان بشناسد.

وی افزود : ما امروز در یک شرایط خاص زندگی می کنیم و صرف اینکه بدانیم 19 دی یعنی قیام قم ، خوب تحلیل آن چیست ؟ برای چی هست ؟ برای اینکه بدانیم این کشور در دست دشمن بود و قیام قم برای این بود که دست دشمن را قطع کند .

وی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون گفت : استعمار که از سالیان دراز در این مملکت با حضور خود بر همه امور مسلمین تسلط پیدا کرد در پی تصویب این قانون ، هیچ مسئولی با وجود اینکه همه امورات در دست آنها بود در این کشور نمی توانستند حرفی بزند.

وی افزود : این یکی از مواردی بود که قیام قم را رقم زد و این برنامه ای بود که از 200 سال پیش بر امت اسلامی مسلط شوند .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین بیان داشت : وقتی می گوییم کربلای 5 ، خوب این یعنی چه ، یعنی وقتی که ملتی می خواهد سرنوشت خود را در دست گیرد ، ملت های غارتگر اجازه این کار را نمی دهند و کربلای 5 یعنی اینکه مردم باید از خود دفاع کنند و چشم به جایی نداشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز هم که 37 سال از انقلاب می گذرد جنگ به صورت گسترده تری منطقه را فراهم گرفته و تحلیل این قضایا این است که وقتی غرب می گوید آزادی ، هدف او این نیست که ملت ها آزادند و این خود یک دام است که ملت ها را گرفتار کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار