خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: اولین کنگره ملی شهدای خراسان جنوبی در نیمه دوم مهر ماه 97 برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۸۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: کنگره شهدای خراسان جنوبی در نیمه دوم مهرماه سال 97 برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای پیگیری برنامه ها و رسیدن به هدف ساختاری یک شورای سیاستگذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور مسئولین سازمان های متولی بحث های فرهنگی کنگره یک مرتبه تشکیل جلسه داده است.

اسماعیلی افزود: وظیفه شورای سیاستگذاری تعیین سیاست ها، اهداف کلان، تعیین خط مشی های کلی و راهبردها برای بهتر برگزار کردن کنگره شهدای استان است.

وی خاطرنشان کرد: برای بخش اجرایی کار ستاد اجرایی کنگره شهدای استان پیش بینی شده که مسئولیت آن برعهده استاندار است .

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه دبیر کل ستاد اجرایی و شورای سیاستگذاری، فرمانده سپاه استان است افزود: ستاد اجرایی از پنج کارگروه در بخش های مختلف اقشار ـ پشتیبانی، برنامه ریزی و مالی ـ فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات ـ حفظ آثار و ادبیات و کارگروه رسانه است.

وی ادامه داد: 23 کمیته زیرمجموعه این پنج کارگروه قرار گرفته اند که هر کارگروه بر اساس نیاز تعدادی کمیته را دربرمی گیرد و هر کمیته نیز تعدادی عضو متشکل از مسئولین نهادها، سازمان ها و انجمن های مردمی دارند.

اسماعیلی بیان داشت: کار ستاد اجرایی برنامه ریزی برای اجرا، استفاده از ظرفیت و توان استان و بکارگیری توان و مقدورات استان در جهت هر چه بهتر برگزاری کنگره شهدای استان است.

وی عنوان کرد: هر ساله سه یا چهار کنگره شهدای استانی در سطح کشور برگزار می شود که در استان ما اولین کنگره استانی ملی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در شهرستان ها هم ستادهای اجرایی با مدیریت فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان و افرادی که نقش دارند؛ تشکیل می شود .

وی خاطرنشان کرد: کار عظیمی در بخش های مختلف برای برگزاری کنگره شهدای استانی دنبال می کنیم و در حال حاضر در مرحله صدور احکام مسئولین و تشکیل کارگروه ها هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: تا کنون یک هزار و 814 پرونده شهدای استان از بنیاد شهید تهیه شده است اما این آمار به لحاظ تعداد شهدای گمنام که در استان دفن شده اند و شهدایی از استان ما که در استان های دیگر دفن هستند؛ افزایش خواهد یافت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها