خبرهای داغ:
وقتي آرايشگاه، باشگاه و ماهواره مثلث مرگ مي‌شوند
شبكه‌هاي فساد و قاچاق زنان و دختران در گوشه و كنار شهر و تحت عنوان آرايشگاه‌هاي زنانه مشغول فعاليتند.
کد خبر: ۸۸۰۵۳۷۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،  10 هزار آرايشگاه غير مجاز در كوچه پس كوچه‌ها با خيال راحت بر سر راه زنان و دختراني كه به آنها مراجعه مي‌كنند، دام پهن كرده‌اند...

شبكه‌هاي فساد و قاچاق زنان و دختران در گوشه و كنار شهر و تحت عنوان آرايشگاه‌هاي زنانه مشغول فعاليتند. 10 هزار آرايشگاه غير مجاز در كوچه پس كوچه‌ها با خيال راحت بر سر راه زنان و دختراني كه به آنها مراجعه مي‌كنند، دام پهن كرده‌اند و با تجويز شيشه به عنوان داروهاي لاغري يا كشيدن زنان و دختران در باندهاي فساد، ‌شبكه‌هاي قاچاق زنان و دختران را ساماندهي مي‌كنند. اينها بخشي از اتفاقات خاموشي است كه در آرايشگاه‌هاي زنانه، ‌زنان و دختران جوان را مورد هدف قرار داده است.

«متأسفانه در مواردي خود گمرك مسير ورود كالاي قاچاق به كشور است و اين سؤال در ذهن تداعي مي‌شود كه آيا قاچاقچي‌ها در گمرك هم نيرو دارند؟!» اين جمله‌اي است كه رئيس سازمان غذا و دارو ضمن ارائه آمار 50 درصدي لوازم آرايشي تقلبي در كشور بر آن تأكيد كرد. به گفته رسول ديناروند اقشار متوسط و كم‌درآمد جامعه هدف محصولات قاچاق آرايشي هستند؛‌محصولاتي كه رنگ‌ها و مواد غيرمجاز آنها سلامت جامعه را تهديد مي‌كند. تقلب و قاچاق در محصولات آرايشي بهداشتي، بخش كوچكي از تخلفاتي است كه در حوزه آرايش و آرايشگاه‌هاي زنانه صورت مي‌گيرد. 10 هزار آرايشگاه زنانه زير زميني در كشور گاهي وقت‌ها مبدأ باندهاي فساد و قاچاق دختران هستند و رتبه دوم ايران در مصرف لوازم آرايش بازار اين واحدهاي غير مجاز را حسابي سكه كرده است.
 
شكار طعمه براي قاچاق در پوشش آرايشگاه
آرايشگاه‌هاي زنانه با توجه به تغيير سبك زندگي و ركورد‌دار شدن ايراني‌ها در استفاده از لوازم آرايش حالا به كانوني براي تخلفات متعدد تبديل شده‌اند از تتو و خالكوبي‌هاي غير مجاز گرفته تا تجويز شيشه براي لاغري و راه اندازي باندهاي فساد و قاچاق دختران با سركردگي آرايشگاه‌هاي زنانه. اين آرايشگاه‌ها تنها جايي هستند كه زنان و دختران به طور مداوم به آنها رفت و آمد دارند به همين خاطر هم سركردگان شبكه‌هاي فساد به راحتي مي‌توانند طعمه‌هايشان را از ميان گزينه‌هاي متعدد موجود انتخاب و شكار كنند.

عليرضا جمشيدي، رئيس سازمان تعزيرات حكومتي در نشست «طرح ملي ساماندهي و نظارت بر آرايشگاه‌هاي زنانه و لوازم آرايشي و بهداشتي و دارويي سراسر كشور»گفت: طبق تحقيقي كه صورت گرفته است 10 هزار آرايشگاه غير مجاز در حال فعاليت هستند كه در اين آرايشگاه‌ها هم كالاهاي آرايشي توزيع مي‌شود و بعضاً باندهاي فسادي كه با رهبريت آرايشگاه‌ها دنبال مي‌شود و حتي دختران را به خارج از ايران مي‌فرستند.

جمشيدي درباره آرايشگران مردي كه در برخي آرايشگاه‌هاي زنانه كار مي‌كنند، گفت: «امروز در تهران به وفور گزارش داريم كه مردان آرايش زنان را در آرايشگاه‌ها انجام مي‌دهند.»
 وي با اشاره به اينكه بسياري از آرايشگاه‌هاي زنانه در خانه‌هاي مسكوني اداره مي‌شوند، گفت: «قصد داريم با هماهنگي قوه قضائيه حكم ورود به اين آرايشگاه‌هاي خانگي هم اخذ شود و اين آرايشگاه‌ها مورد بازرسي قرار گيرند.»
 
بازار 2/5 ميليون دلاري لوازم آرايش در ايران
معاون بهداشت وزارت بهداشت از اين آرايشگاه‌ها در كنار باشگاه‌هاي بدنسازي و ماهواره به مثلث مرگ تعبير مي‌كند؛‌آرايشگاه‌هايي كه مشوق مصرف بيشتر لوازم آرايش در كشورند. با اين همه رئيس سازمان غذا و دارو معتقد است«ايران بزرگ‌ترين مصرف كننده لوازم آرايشي در دنيا نيست» ديناروند گفت: «رشد مصرف لوازم آرايشي در كشور زياد است و در خاورميانه دومين رتبه را داريم كه 5/2 ميليارد دلار برآورد مي‌شود كه از اين ميزان ۵۰ درصد آن قاچاق است و از راه‌هاي غيرمجاز وارد مي‌شود.» به گفته وي بازار جهاني فرآورده‌هاي آرايشي حداقل 400 ميليارد دلار است و شركت‌هاي زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

به گفته ديناروند قاچاق و تقلب برندهاي معتبر محصولات آرايشي به قدري جدي است كه برخي از اين برندها حتي هفت نوع تقلبي دارند. اقشار متوسط و كم‌درآمد جامعه هدف محصولات قاچاق آرايشي هستند.
 
بحث‌هاي پزشكي در آرايشگاه‌ها ممنوع است
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي خاطر نشان كرد: بحث‌هاي پزشكي كه بدون نظارت پزشك در آرايشگاه‌ها دنبال مي‌شود، اتفاقات خاموشي است كه دختران جوان را هدف قرار داده‌اند و اميدواريم در اين طرح كه به صورت كشوري برگزار مي‌شود و در تهران هم انجام مي‌شود، مشكل را كمرنگ‌تر كنيم و اگر نياز به برخورد بود، برخورد جدي انجام بدهيم.  به گفته جمشيدي نرخ‌هاي ارائه شده در آرايشگاه‌هاي زنانه قانونمند نيست و نجومي است، اما طرح برخورد با اين آرايشگاه‌ها از تهران آغاز مي‌شود و در همه كشور ادامه خواهد داشت تا آرامش به اين بازار صنفي برگردد.  وي افزود: طرح برخورد با كوچه مروي در دستور كار بود، اما جدا از اين منطقه چهار نقطه ديگر هم شناسايي شده‌اند كه به صورت كلي اقدام به فروش اقلام آرايشي مي‌كنند و برخورد با اين مكان‌ها نيز در دستور كار است.
 
تتو و خالكوبي در آرايشگاه‌ها غير قانوني است
فعاليت‌هاي آرايشگاه‌هاي زنانه به آرايشگاه‌هاي غيرمجاز و زيرزميني محدود نمي‌شود و اين آرايشگاه‌ها از طريق شبكه‌هاي اجتماعي نظير تلگرام و اينستاگرام هم براي خودشان مشتري جمع مي‌كنند.


سردار ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران درباره فعاليت‌هاي اين آرايشگاه‌ها در فضاي مجازي گفت: از ماه پيش پليس اماكن و پليس فتا فعاليت آرايشگاه‌ها را در فضاي مجازي رصد مي‌كنند و با آنها برخورد خواهند كرد.    انجام تتو و خالكوبي در آرايشگاه‌ها غير قانوني است و در حوزه وزارت بهداشت است، ما برخورد مي‌كنيم، اما وزارت بهداشت هم بايد ورود كند.  همچنين در بحث مدلينگ هم بسيار فعاليت‌هاي خوبي انجام شده و برخورد با متخلفان در اين حوزه ادامه دارد.

منبع:روزنامه جوان
 
 
ارسال نظرات