سخنگوی وزارت بهداشت:

بودجه بیمه سلامت افزایش یافته است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سازمان بیمه سلامت با اوراق قرضه قسمتی از بدهی قبلی خود را جبران می‌کند؛ بودجه بیمه سلامت افزایش یافته و امیدواریم با کمک نمایندگان به بیمه سلامت، مشکلات به طور کامل رفع شوند.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۰۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،  ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، درباره سهم درمان کارگران در بیمه تأمین اجتماعی و اختصاص حساب جداگانه گفت: این موضوع در حوزه ما نیست اما مطلع هستیم که دستور اجرای آن به سازمان تأمین اجتماعی و خزانه ابلاغ و جلساتی نیز تشکیل شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: با توجه به تأیید وزیر رفاه از لحاظ تئوریک و مبانی آن مبنی لزوم انجام این طرح، مطمئن هستیم با در نظر گرفتن 2 موضوع اعم از اینکه درصد مورد نظر انجام شود و مقطع زمانی مناسب در این تخصیصات اعمال شود مشکلی در اجرای آن نخواهد بود.

حریرچی، درباره بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت، گفت: تأمین اجتماعی 3 هزار و 456  میلیارد، نیروهای مسلح 3 هزار و 13 میلیارد و کمیته امداد 134 میلیارد بدهی دارند و از چهار سازمان بیمه‌گر اصلی، اسناد پرداخت نشده‌ای داریم.

وی افزود: اوراق قرضه را به عنوان امری اجتناب‌ناپذیر قبول کردیم، بعضی پیمانکاران آن را قبول کردند، اوراق یک روش جدید مالی است که بعضی مراحل آن در حال نهایی شدن است و 4 هزار میلیارد آینده بر این اساس نقد خواهد شد.

بودجه بیمه سلامت افزایش یافته است

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت با این اوراق قسمتی از بدهی قبلی خود را جبران می‌کند؛ بودجه بیمه سلامت افزایش یافته و امیدواریم با کمک نمایندگان به بیمه سلامت، مشکلات به طور کامل رفع شود.

حریرچی، گفت: نظام اعم از شورا، مجلس و غیره تصمیم گرفتند افرادی که در طی پنج دهه گذشته نبودند را بیمه کنند،بیمه شدن این افراد هزینه دارد. 3 الی 7 درصد افزایش هزینه هر صندوق بیمه کاملاً طبیعی است (به دلیل افزایش جمعیت و افزایش خدمات جدید)، امیدواریم مجموعه نظام، منابع را تأمین کند و با اختیاراتی که داریم حتماً به کنترل هزینه‌ها و هدایت این موضوع کمک خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به بندهای دیگر برنامه ششم، کمک خواهد شد که وضعیت بیمه‌ها سامان یابد و بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه تعرفه‌های سال آینده چگونه بسته می‌شود، گفت: لایحه در مجلس است اما هنوز بسته نشده است.

حریرچی، در ادامه در خصوص موضوع جدید در مورد برنامه ششم توسعه گفت: درصد بیمه‌ها به 7 درصد افزایش یافته است. این درصد در ابتدای برنامه پنجم 5 درصد بود که در سال پنجم و ششم به 6 درصد افزایش یافت.

نمی‌توان قیمت‌ها را دستوری کنترل کرد

وی در خصوص کنترل قیمت‌ها افزود: باید به این نکته توجه داشت که نمی‌توان قیمت‌ها را دستوری کنترل کرد، باید به واقعیت‌ها از لحاظ هزینه و منابع موجود توجه شود.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آنفولانزای پرندگان گفت: کارشناسان زیست‌محیطی و اقتصادی، عوارض آنفولانزای پرندگان را اعلام می‌کنند و در جلسه‌ای که با دکتر جهانگیری برگزار شد، در این خصوص تدبیری اندیشیده شد، امیدواریم با نظارت دقیق، مشکلی به وجود نیاید، اما مردم دقت کنند که از گوشت شکار استفاده نکنند.

حریرچی، درباره تعرفه پزشکان گفت: وزارت بهداشت یکی از پیشنهاددهنده‌های تعرفه به شورای عالی بیمه است و یک رای از 9 رای موجود را دارد.

وی افزایش تعرفه‌ها را تصمیم درستی برشمرد و گفت: این مساله در هزینه سلامت تاثیر زیاد و غیرقابل جبرانی نداشته است چرا که توانستیم کل هزینه سلامت را کنترل کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: نیت‌مان اجرای تعرفه واقعی و کاهش پرداخت غیرقانونی بود و ما با مقداری هزینه در افزایش تعرفه‌ها صرفه‌جویی چند برابری بر هزینه‌های مردم را ایجاد کردیم و این بزرگترین موفقیت است که پرداختی از جیب مردم کاهش یافت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار