خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت:

«یا فاطمه اشفع لنا فی الجنه»

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: یکی از القاب این بانوی بزرگ کریمه است و در زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها آمده است یا فاطمه اشفع لنا فی الجنه؛که تمام شیعیان را شفاعت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۱۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون «وفات حضرت معصومه (س)» اظهار کرد: یکی از القاب این بانوی بزرگ کریمه است و در زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها آمده است یا فاطمه اشفع لنا فی الجنه؛که تمام شیعیان را شفاعت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز بارگاه این بانوی بزرگ محل و قطب فرهنگی جهان اسلام و جایگاه مرجعیت، علما و فضلا است.

مصطفایی اذعان کرد: در سال 201 هـ . ق ، يك سال پس از سفر تبعيد گونه حضرت رضا (ع) به شهر " مرو" حضرت فاطمه معصومه (س) همراه عدّه اي از برادران خود براي ديدار برادر و تجديد عهد با امام زمان خويش راهي ديار غربت شد.

در طول راه به شهر ساوه رسيدند، ولي در آنجا عده اي از مخالفين اهل بيت با مأموران حكومتي همراهي نموده و با همراهان حضرت به نبرد و جنگ پرداختند كه عدّه اي از همراهان حضرت در اين حادثه غم انگيز به شهادت رسيدند.

وی توضیح داد: حضرت در حالي كه از غم و حزن بسيار مريض بود با احساس نا امني در شهر ساوه فرمود: مرا به شهر قم ببريد، زيرا از پدرم شنيدم كه فرمود:" شهر قم مركز شيعيان ما مي باشد" ،سپس حضرت به طرف قم حركت نمود.

مصطفایی بیان کرد: هدف حضرت معصومه از این سفر دیدار با برادرشان بود که متاسفانه میسر نشد و سرانجام آن همه شوق و شور و شعف ، افول نجمه آسمان عصمت و طهارت، مبدّل به دنيايي از حزن و اندوه شد و اين غروب غم انگيز عاشقان امامت و ولايت را در سوك و عزا نشاند.

این مسئول گفت: در رابطه با علّت مريضي نابهنگام حضرت و مرگ زود رس آن بزرگوار گفته شده است كه زني در شهر ساوه ايشان را مسموم نمود كه اين مطلب با توجه به درگيري دشمنان اهل بيت با همراهان حضرت و شهادت عده اي از آنها "‌در ساوه" و جوّ نامساعد آن شهر و حركت نابهنگام آن بزرگوار در حال مريضي به سوي شهر قم ، مطلبي قابل قبول مي تواند باشد.

مصطفایی در پایان این گفتگو ابراز کرد: امروزه بارگاه این حضرت  محل تمام مردم دنیا و خصوصا شیعیان عالم که تبرک می‌جویند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار