هر دانشجو در هر رشته و در هر دانشگاه، مسئولیت دارد که خود را برای انجام کارهای بزرگ و کلان در آینده، آماده کند و این آمادگی نیازمند مولفه هایی است.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۱۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسینی مطلق خاطر نشان کرد: برخورداری از اعتماد به نفس بالا و خودباوری و پرهیز از خود باختگی به عنوان سه مولفه اصلی است که دانشجویان ایران اسلامی باید در کنار تقویت و پرورش علم در خود نهادینه کنند چرا که با داشتن چنین ویژگی های می توان به قله های رفیع پیشرفت و شکوفایی دست یافت.
وی در ادامه به نقش جریان ساز بودن دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان عزیز ما به عنوان افسران میدان جنگ نرم بایستی در جهت ترویج و تبیین سیاست کلی اقتصاد مقاومتی برای بدنه عمومی جامعه تلاش نمایند و با همه توان بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک گفتمان غالب و رایج در بین مردم تبدیل نمایند و در جهت شفاف سازی آن از هیچ کوششی دریغ نورزند.
وی به نقش دانشگاه در تولید علم پرداخت و گفت: دانشگاه با تولید علم و فناوری مهمترین نقش را می توانند در اقتصاد دانش بنبان ایفا نمایند چرا که علم و دانش از طرفی به عنوان یک عامل تعیین کننده فعالیت های اقتصادی است و از سوی دیگر باعث بهبود کیفیت و کاهش هزینه های تولید می شود و دانشجویان نقش بسزایی در عرصه علم و فناوری دارند.
وی مطالبه گری از مسئولین کشور را از دیگر شاخص های دوران دانشجویی خواند و افزود: دانشجویان با تشکیل اتاق های اندیشه ورز با هدف مطالعه و بررسی موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی و همچنین ارائه راهکارهای عملی برای رفع موانع و پیگیری مجدانه از مسئولین ذیربط می توانند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی جایگاه مهمی را به خود اختصاص دهند.
مدیریت خوهران بسیج دانشجویی مازندران در پایان علاج مسئله تحریم را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: همگان باید در این راستا جهاد کنیم جهاد در تعبیر فرهنگ مصرف، تغییر فرهنگ مصرف کالاهای کشورهای خارجی، جهاد در حمایت از تولیدات داخلی و در کنار دانشجویان در جهت مستحکم شدن، غیر قابل نفوذ و غیر قابل تاثیر از سوی دشمن شدن کشور عزیزمان تلاش وافی و کافی داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها