آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم تنظیم و هدایت دستگاه فکری نسل جدید افزود: باید در تمام برنامه‌ها افزایش بصیرت را در دستور کار قرار دهیم و پایه بصیرت نیز از حقیقت است که باید با شناخت درست و اندیشه درست در ذهن دانش‌آموز، دانشجو، اصناف و طبقات مختلف شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۸۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، «آیت‌الله علیرضا اعرافی »در جمع بسیجیان شهرستان میبد، به تبیین راهبرد خلفای عصر این امام همام پرداخت و اظهار داشت: نقشه مأمون، ذوب جریان ولایت و امامت در خلافت بود اما امام رضا (ع) با راهبردی درست و عمیق این نقشه را خنثی کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) کاری کردند که نه تنها جریان امامت در خلافت هضم نشد بلکه با هجرت خود، گفتمان ولایت را از عربی بودن خارج ساختند و دایره جدیدی برای این گفتمان ایجاد کردند.

رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: هجرت ایشان همچنین اقدامات راهبردی امامان معصوم پس از ایشان، از جمله امام حسن عسگری (ع)هدف دیگری را نیز دنبال می‌کرد و آن آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت بود.

امام جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود به چند نکته راهبردی پیرامون بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج باید در جایگاهی راهبردی، هدایت‌گر وقایع فرهنگی و اجتماعی کشور باشد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به لزوم تنظیم و هدایت دستگاه فکری نسل جدید افزود: باید در تمام برنامه‌ها افزایش بصیرت را در دستور کار قرار دهیم و پایه بصیرت نیز از حقیقت است که باید با شناخت درست و اندیشه درست در ذهن دانش‌آموز، دانشجو، اصناف و طبقات مختلف شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید در سامانه معرفتی خلل وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: تا اقناع و توجیه لازم انجام نگیرد، بقیه کارها به نتیجه نمی‌رسد و اقناع و توجیه یک ضرورت است که باید زیرساخت‌های آن را با تمام ابزارهای مرتبط از جمله رسانه و سایت، جزوه و... مورد بازسازی و توجه قرار دهیم.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آینده‌نگر بودن در کارها و پیش‌بینی در برنامه‌ریزی‌ها را واجد اهمیت بسیاری دانست و گفت: باید در تمام زمینه‌ها و برنامه‌ها آینده‌نگری داشت به عنوان مثال با توجه به صنعت شکل گرفته در شهرستان میبد، باید همان ابتدا آسیب‌های این صنایع را پیش‌بینی می‌کردیم که این صنایع در حال شکل‌گیری بود تا هم درباره مقوله محیط زیست و هم مهاجرت و هم درهم ریختگی فضای فرهنگی، تصمیم درست اتخاذ می‌شد.

وی با اشاره اینکه افکار باید به برنامه عملیاتی تبدیل شود، تصریح کرد: در بحث ازدواج و طلاق باید کارهای بیشتری انجام گیرد که این اقدامات از ارائه مشاوره به زوج‌های جوان تا ارائه اطلاعات لازم به زوج‌ها برای جلوگیری از رشد طلاق را شامل می‌شود.

امام جمعه میبد در مورد مهاجرت افراد غیربومی به میبد نیز بیان کرد: باید در این مورد کار فرهنگی صورت گیرد و البته بنده چندین بار در مورد کار فرهنگی در آموزش و پرورش و روی دانش‌آموزان تذکر داده‌ام که البته به برخی از آنها عمل شد و به برخی نیز عمل نشد.

در پایان مراسم نمازجماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله اعرافی اقامه شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دبیران و روسای اقشار و کارگروههای تخصصی بسیج گزارش مختصری از عملکرد قشر خود را بیان کردند.

ارسال نظرات