مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک

حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و مقامات است/هجرت به دنبال ادای رسالت زینبی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: حضرت معصومه(س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت به همراه تعدادی از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كردند.
کد خبر: ۸۸۰۵۴۸۵
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) تنها معصومی است که در زیارت نامه‌شان می‌خوانیم«اى فاطمه! مرا در بهشت شفاعت كن كه همانا در نزد خدا براى تو منزلتى است بس والا.» و این فراز از زیارت گویاى شأن و منزلت وی در نزد خداست.

وی افزود: پس از سفر تبعیدگونه امام رضا(ع) به مرو، حضرت معصومه(س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و پیام ولایت به همراه تعدادی از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حركت كردند. به واسطه حضور امام رضا(ع) ایران به نور 9 هزار و 500 امامزاده می‌درخشد که از این میان تعداد 500 امامزاده همراه حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران وارد شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد:حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است که در مدت 28 سال عمر با برکت خویش به دلیل اینکه کسی هم کفو ایشان نبود ازدواج نکردند.

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) نام معصومه را برای خواهرشان برگزیدند، گفت: این سخن امام رضا(ع) که فرمودند هرکس خواهر مرا در قم زیارت کند گویا مرا زیارت کرده است نشان از اهمیت جایگاه و شأن آن حضرت دارد.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) کریمه اهل بیت(ع)، ظهر فضایل و مقاماتاست.اقامت هفده روزه حضرت معصومه(س)در قم زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد چراکه حوزه علمیه قم به برکت وجود ایشان بقاى جاودانه یافت و هزاران فرهیخته و دانش پژوه از جمله حضرت امام خمینی(ره) از این مركز علم فارغ التحصیل شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به بیان سخنی از آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: آیت‌الله لنکرانی می گوید بسیار تلاش داشتم تا از قبر حضرت زهرا(س) مطلع شوم، یک شب امام صادق(ع) را در خواب دیدم که به من فرمودند هر وقت نگران شدید به حضرت معصومه(ُس) مراجعه کنید. این به معنای این است که ایشان آیینه تمام نمای حضرت زهرا(س) هستند.

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی ادامه داد:با توجه به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) در نزد ائمه معصومین(ع) از جایگاه بالای علمی و منزلت بسیار رفیعی برخوردار بودند، مهاجرت ایشان برای پیوستن به برادر بزرگوارشان و دفاع از ولایت بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ریمه اهل بیت(س) در همت و یاری رساندن به امام رضا(ع) بسیار عالی اقدام کردند و همانند حضرت زینب(س) که در عمل به یاری امام حسین(ع) پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار