تسطیح مسیر و احیای تاج خط در مسیر خط لوله 20 اینچ منطقه شمال‌شرق با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۱۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ رئیس تعمیرات خط، خطوط لوله نفت منطقه شمالشرق شاهرود گفت: تسطیح مسیر خطوط لوله طبق برنامه‌های سالیانه انجام می‌گیرد اما امسال به دلیل افزایش آب‌بردگی‌ ناشی از بارش‌ نزولات جوی، تسطیح حریم و احیای تاج در مسیر خطوط انتقال نفت این منطقه با اولویت بیشتری پیگیری و انجام گردید.

محمدمهدی جامعی افزود: عملیات تسطیح مسیر به منظور مرمت ناهمواری‌های جاده سرویس خطوط لوله و رفع آب‌بردگی‌های مسیر، تقویت سیل بندها و تاج خط، رفع تجاوزات کشاورزی و... با همکاری ترابری و با امکانات و تجهیزات منطقه انجام شد.

وی به طول مسیر تسطیح اشاره کرد و گفت: این عملیات به طول 42کیلومتر از کیلومتر 655 تا 697 در محدوده مرکز انتقال نفت سبزوار- تاسیسات نیشابور انجام گردید.

به گفته وی؛ درحال حاضر امکان دسترسی آسان به این بخش از خطوط ایجاد شده و ساماندهی لازم صورت گرفته است.

پاکسازی حریم خطوط لوله منطقه شمالشرق از تجاوزات کشاورزی

رییس واحد تعمیرات خط منطقه شمال‌شرق همچنین گفت: تجاوزات کشاورزی مسیر خط 20 اینچ شاهرود -مشهد پس از اطلاع رسانی، هشدار و برگزاری جلسات با مجاورین خط لوله، رفع شد

جامعی افزود: پس از انجام فرهنگ سازی و صحبت‌های رو در رو با کشاورزان و بیان حوادث ناشی از این تجاوزات، حریم خط آزاد شد

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از تیرپایه‌های برق خط 22 اینچ شاهرود مشهد نیز جمع آوری شد.

به گفته وی؛ بخش عمده‌ای از این تعارضات بر اثر ناآگاهی و سهل انگاری مجاورین خط و یا عدم همکاری ادارات دولتی در گرفتن استعلام از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایجاد می‌شود.

منطقه شمال‌شرق در قبال همکاری کشاورزان در تخلیه مسیر خط، خدماتی چون تسطیح جاده و ساخت آبراه کشاورزی برای آنها انجام دهد و خوشبختانه با این تعاملات سازنده فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها