کهگیلویه و بویراحمد سومین استان کشور به لحاظ تردد وسایط نقلیه در ایام نوروز 1395بود.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۱۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
معاون عمرانی استاندار در نشست خدمات سفر به ظرفیت استان در برخورداری از مواهب طبیعی و وجود جاذبه های معنوی اشاره کرد و گفت: پارسال بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر از جاذبه های استان دیدن کردند.

نیک اقبالی بابیان اینکه مناطق گرمسیری استان مقصد گردشگری در ایام نوروز هستند افزود: دو شهرستان باشت و گچساران بیشترین گردشگران را در این ایام پذیرا هستند که این موجب می شود تا تامین امکانات و رفاه گردشگران در این شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تنظیف ورودی به شهرها، روستاهای گردشگر پذیر و مناطق تفریحی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا شهرداری ها و دهیاری ها باید از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

نیک اقبالی با بیان اینکه طرح جامع گردشگری تنگ مهریان تهیه و در نشست بعدی مصوب شود افزود: این طرح در برگیرنده همه مسائل از جمله حریم جاده ها، میزان تعریض جاده ها و تطابق است که به طرح تفضیلی یاسوج لحاظ می شود.

نیک اقبالی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای رونق بخش های گردشگری استان در نظر گرفته شد که میراث فرهنگی باید برای جذب این رقم تلاش کند.

باقری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم از تشکیل کمیته های دهگانه خدمات سفر خبر داد و گفت: در قالب این کمیته ها خدماتی مانند امداد و نجات،اسکان،حمل و نقل، انتظامی، ترافیکی، حفاظتی امنیتی، اطلاع رسانی  و محیط زیست به مسافران ارائه می شود.

محمود باقری در این نشست گفت: محیط زیست با گردشگران خارجی برای بازدید از مناطق حفاظت شده همکاری کند.

در این نشست که با حضور فرمانداران و جمعی از مدیران برگزار شد فرمانداران خواستار تامین منابع برای استقبال و پذیرایی بهتر از مسافران نوروز ی شدند.

حجه السلام جنتی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم از  آماده شدن زائرسراها برای اسکان میهمانان نوروزی خبر داد و گفت:درآمد بقاع متبرکه جوابگوی نیاز خدمات مسافران و زوار این بقاع نیست که باید به این مهم اعتبارات ویژه اختصاص داده شود.

ارسال نظرات