درنشستی ریش سفیدان ومعتمدان 5 روستای بویراحمد میثاق نامه ازدواج آسان جوانان را امضا کردند .
کد خبر: ۸۸۰۵۵۱۹
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
بزرگان و ریش سفیدان روستاهای کره کرمی، گودنار، امام زاده بی بی زهراخاتون، سرآسیاب و کره مرکزی با حضور معتمدان وجوانان و همکاری کانونهای فرهنگی و هنری مساجد این روستا در اقدامی فرهنگی این میثاق نامه را امضا کردند.

دراین میثاق نامه مقرر شد عادات و رسوم ناپسندی که اخیرا در مراسم جشن و عروسی مردم این منطقه اجرا می شود و در دین و قرآن هم ریشه ندارد از این مراسم حذف شود.

ساده برگزار شدن مراسم،حذف مهریه های سنگین، دوری از هزینه های گزاف، تجملات و ریخت و پاشهای غیر ضروری از مفاد این میثاق نامه بود.

مقرر شد در مراسم ترحیم هم به جای استفاده از مداحی و توصیف غیر معمول از قاریان قرآن و روضه خوانی بیشتر استفاده شود.

ریش سفیدان و معتمدان این 5 روستا معتقدند با حذف رسوم نابجا و وارداتی که ریشه دینی و مذهبی هم ندارند و با جایگزینی عادات، رسوم و قوانین دینی، مذهبی و منطقه ای به بقا و دوام خانواده ها کمک می شود .

جوانان این روستاها هم معتقدند با تصمیمات خوب بزرگان و ریش سفیدان روستا هم شرایط ازدواج برای آنان آسانترمی شود و هم زندگی مطمئن و خوبی آغاز می شود که خوشبختی آنان را تضمین می کند.
در این آیین حجت الاسلام آبرومندی کارشناس مذهبی هم با اشاره به آیات،روایات و احادیث ائمه و روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان فرموده اند از بدقدمی زنان این است که مهریه اش سنگین باشد.

این میثاق نامه در پایان با امضای ریش سفیدان،بزرگان ومعتمدان روستاهای یاد شده جنبه اجرایی پیدا کرد.

ارسال نظرات