نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: از همان روزهای نخست جرقه زدن انقلاب اسلامی یکی از کسانی که همیشه در کنار حضرت امام راحل(ره) می درخشید آیت الله هاشمی رفسنجانی بود
کد خبر: ۸۸۰۵۵۴۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستاناظهار داشت: ضایعه اسف بار فقدان فرزند رشید و برومند نظام جمهوری اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر امام زمان(عج)، رهبر انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای بزرگوار، ملت شریف ایران اسلامی و خانواده ی این بزرگوار تسلیت عرض می کنم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گره خورده با شخصیت نظام اسلامی است و هیچ گاه از این مسیر جدا نشد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی خیلی از خطرات و شکنجه های رژیم پهلوی را به جان خرید اما هرگز خم به ابرو نیاورد.
امام جمعه زاهدان افزود: در ماجرای ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم ستم شاهی افزون بر 30 نفر را به اتهام قتل این فرد دستگیر کردند که از جمله ی آنان حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که عوامل ساواک با گذاشتن اتو بر پشت بدن ایشان و دیگر شکنجه های سخت می خواستند از ایشان اعتراف بگیرند اما موفق نشدند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای گوناگون از جمله نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در فرماندهی کل قوا، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ریاست مجلس خبرگان رهبری به عنوان یار واقعی و حامی تمام عیار رهبر انقلاب اسلامی درخشیدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک چهره ی ملی تمام عیار وابسته به حزب، جریان و سازمان خاصی نبودند بلکه فراگروهی و فراجناحی می اندیشیدند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به حق بیانگر شاخصه ممتاز این بزرگ مرد است که فرمودند هیچ کس را من بعد از هاشمی به جایگاه و برازندگی ایشان برای انقلاب اسلامی نمی شناسم و نمی بینم.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: امیدواریم که خدای منان آیت الله هاشمی را با دوستان همیشگی اش همچون شهیدان مطهری و بهشتی محشور کند و صبر و بردباری به یار دیرینه اش رهبری معظم انقلاب عنایت فرماید.
ارسال نظرات