رئیس هئیت گلف آذربایجان شرقی در نشست خبری عصر امروز خود از برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزش گلف در تبریز خبر داد و افزود: این جشنواره 23 بهمن ماه با همکاری اداره کل تربیت بدنی و آموزش و پرورش استان و با حضور کارشناسان فدراسیون گلف کشور بین سنین 7 تا 12 سال برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۵۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبداله تقی پور با بیان اینکه نخستین زمین مینی گلف استاندارد کشور در پارک ائل گلی تبریز ساخته شده، گفت: به خاطر زیرساخت های خوبی که در چند سال اخیر در تبریز ایجاد شده، این کلانشهر ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارد، بنابراین تلاش می کنیم میزبانی مسابقات گلف 2018 آسیایی به تبریز برسد.

وی با اشاره به تاسیس هئیت گلف استان در سال 85 بدون داشتن هیچ زیرساختی، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در این رشته ورزشی نخست زیرساخت های لازم برای ورزش گلف را در تبریز ایجاد کردیم که ساخت نخستین زمین تمرین ورزش گلف در پشت پارک باغمیشه و زمین مینی گلف در پارک ائل گلی در همین راستا بوده است.

تقی پور ادامه داد: زمین مینی گلف تبریز در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار ساخته شده و دارای 23 میدان است که 18 میدان آن با دارا بودن استاندارد های جهانی، به طور کاملا تخصصی ساخته شده است.

وی زیرساخت های خوب را عامل اصلی موفقیت تیم های استانی در مسابقات گلف خواند و تصریح کرد: تیرماه 95 به جهت وجود ظرفیت های سخت افزاری، مسابقات کشوری با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم با حضور 19 استان در تبریز برگزار شد که با قهرمانی تیم های مردان و زنان آذربایجان شرقی خاتمه یافت.

 

رئیس هئیت گلف استان با توجه به فعالیت 150 ورزشکار حرفه ای در این رشته ورزشی در استان، گفت: با توجه به استقبال مردم از این رشته ورزشی، اخیرا هئیت گلف آذرشهر نیز فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم تا پایان سال، حداقل در پنج شهرستان دیگر نیز هئیت گلف راه اندازی و فعال شود.

وی با درخواست از مسئولان استانی برای حمایت از هئیت گلف استان برای ساخت زمین چمن گلف 9 میدانی، خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب شدن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و اینکه ورزش گلف جزو ورزش هایی است که گردشگر جذب می کند، می توانیم با ایجاد زمین های گلف در استان و تبریز به جذب گردشگرهای بیشتر کمک کنیم.

گلف/ ورزش خانواده نه اشرافی

عبداله تقی پور با اشاره به فعالیت هئیت گلف استان در چهار رشته گلف، مینی گلف، وودبال و بهکاپ، افزود: اخیرا نیز ورزش کریکت به این مجموعه اضافه شده است که ورزشکاران استان پیشرفت های خوبی در آن ها داشته اند.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان قطب ورزش مینی گلف در کشور یاد کرد و بیان داشت: تلاش داریم با حفظ جایگاه استان در ورزش مینی گلف، در دیگر زیرشاخه ها نیز جزو پنج استان برتر باشیم.

رئیس هئیت گلف استان برخلاف نظر خیلی ها که ورزش گلف را ورزشی اشرافی می دانند، اظهار داشت: ما ورزش گلف را ورزش خانواده تعریف کردیم تا اعضای خانواد ها بتوانند در کنار هم این ورزش را انجام داده و لذت ببرند.

وی با بیان اینکه با 200 هزار تومان می توان این ورزش را آغاز کرد، گفت: کلاس های آموزشی رایگانی از سوی هئیت گلف استان برگزار می شود که علاقمندان می توانند با حضور در این هئیت، برای این کلاس ها ثبت نام کنند.

ارسال نظرات