مدیرکل پست استان مرکزی خبر داد

پیشرفت 98 درصدی اجرای طرح نشان پستی استاندارد در استان مرکزی

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: اجرای طرح نشان پستی استاندارد (جی‌نف) در نقاط مختلف این استان 98 درصد پیشرفت دارد.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۵۷
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدعلی چراغی عصر 20 دی‌ماه درشورای شهر کلانشهر اراک با اشاره به اجرای طرح کلان ملی GNAF در استان مرکزی گفت:شرکت پست ایران با برخورداری از تجربه درخشان در زمینه توسعه و ارتقای کد پستی پیشرفت‌های خوبی را حاصل کرده است.

وی افزود: طرح «جی‌نف» براساس مصوبات فناوری و اطلاعات ملی ایران شناسایی و مقرر شد تا با توجه امکانات موجود، در مدت دوسال این طرح اجرا و عملی شود و اجرای آن از سوی دولت به پست واگذار شده است.

مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: طرح ملی «جی‌نف» به عنوان نشان استاندارد مکان محوری است که از این طریق می‌توان صرفه‌جویی در وقت و هزینه داشت؛ برای اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری و مساعدت تمامی دشتگاه‌ها هستیم.

چراغی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات مکانی 319 هزار نقطه ساختمانی را شناسایی کرده‌ایم، گفت: براساس این طرح به تمامی مکان‌های کشور طول و عرضی جغرافیایی اختصاص داده خواهد شد و آدرس‌ مکان‌ها یکی و استاندارد می‌شود، همچنین در نهایت تمامی سازمان‌ها و نهادها ملزم به تبعیت از این آدرس واحد می‌شوند.

وی افزود: تقریبا 98 درصد کار در سطح شهر پیشرفت داشته است، همچنین بعد از اتمام طرح در منطقه شهری در روستاها پیگیریی و اجرای طرح را دنبال می‌کنیم.

چراغی  با اشاره به طرح سیماک در استان مرکزی گفت: اگر بخواهیم شهری الکترونیکی و پیشرفته داشته باشیم نیاز به اطلاعات درست و دقیق داریم که طرح سیماک بهترین طرح است.

چراغی ادامه داد: سامانه GNAF نشانی مکان محور و استعلامات بین دستگاهی را انجام و سبب سالم‌سازی و شفاف‌سازی اقتصاد خواهد شد.

وی گفت: برای مدیریت بهینه امور املاک شهری و روستایی و همچنین عملیات صدور مجوز ساختمانی در شهرداری‌ها و دهیاری‎ها در بسته فرآیند استاندارد و گردش کار بهینه در سامانه سیماک (سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور) انجام می‎شود.

چراغی ادامه داد: در طرح سیماک مقرر شد هر شهروندی کارت مخصوص به خودت را داشته باشد. این طرح باعث کاهش تخلفات املاکی می‌شود. در این پروژه همه اطلاعات مکانی به صورت مشترک در اختیار سازمان‌ها و ادارات قرار گرفته تا با مدیریت صحیح، خدمات خوبی به مردم ارائه شده و از زمین خواری و جنگل‌خواری جلوگیری و استعلامات بین دستگاهی بدون جابجایی دستی انجام شود.

وی افزود: سالانه 17 دستگاه درگیر کار املاک هستند به نوعی مشغول کار مجوز و رسیدگی به عوارضات هستند. طرح سیماک می تواند در کاهش و اتلاف وقت اثرگذار باشد. شهرداری بایستی نسبت به نامگذاری معابر فاقد نام و نصب پلاک زوج و فرد اقدام کند و ساخت و سازهای جدید را نیز به ما اطلاع دهند تا بانک اطلاعاتی به روز باشد.

انتها پیام/
ارسال نظرات