خبرهای داغ:
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یکی از هنجارهای کارگروه‎های تخصصی احساس برد-برد است بر لزوم هم‎افزایی دستگاه‎های اجرایی تاکید کرد و گفت: کارگروه تخصصی باید صحن شکل‎گیری فعالیت‎های مشترک و هم‎افزا باشد.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۶۰
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس، فهیمه فرهمندپور عصر امروز در پنجمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان گلستان ضمن تسلیت درگذشت نابهنگام آیت‎الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیام عمیقی به مناسبت درگذشت این مجاهد فقید صادر کردند که نکات ظریفی در آن وجود داشت، همه یادمان باشد که خواهیم رفت اما عمری که از ما گذشته باید در خدمت به نظام و خدمت به مردم مصروف شود همه ما روزی از دنیا خواهیم رفت اما این انقلاب و جمهوری اسلامی باید بماند.

وی خطاب به مسؤولان دستگاه‎های اجرایی تصریح کرد: نذر فرهنگی در استان‎ها پیرامون افراد سرپرست خانوار، کودکان استثنائی و سالمندان با جدیت پیگیری شود که بسیج اقشار، بسیج پزشکان و بسیج حقوقدانان می‎توانند در این زمینه کمک کنند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: در سال پایانی دولت یازدهم قرار داریم که باید اتفاق بهتری در حوزه کارگروه اتفاق بیفتد، حضور کمرنگ اعضای کارگروه نمی‎تواند در اثربخشی اقدامات موثر واقع شود.

فرهمندپور، ارتباط و تعامل دوسویه دستگاه‎های اجرایی را موضوعی مهم خواند و گفت: دستگاه‎های اجرایی در کارگروه تخصصی باید مطالبه‎گر باشند نه اینکه فقط در جلسه حاضر و ناظر باشند، کارگروه تخصصی جلسه سخنرانی، همایش یا نمایش نیست، کارگروه یعنی اینکه عده‎ای افراد متخصص، دغدغه‎‎مند و ذی‎نفع نه آنکه ذی‎منفعت؛ دور هم جمع شوند موضوعات را رصد کنند، گزارش درست بدهند و همه دستگاه‎ها در یک حرکت جمعی به یکدیگر در انجام ماموریت‎ها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به کودکان اوتیسم مورد توجه باشد، تاکید کرد: اینکه گفته می‎شود اعتبارات محدود است، مشکلات زیادی داریم، نیروی انسانی محدود است دلیلی برای عدم پیگیری مسائل نمی‎شود هیچ دستگاهی به تنهایی از عهده وظایف خود برنمی‎آید، کارگروه جای تبادل حمایت‎ها است، برخی مسؤولان اگر متولی موضوعی نیستند باید به عنوان همکار پای کار بیایند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده خطاب به آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از خانواده‎ها تنها راه ارتباطی‎شان از طریق مدارس است لذا هر حرکتی کنیم آموزش و پرورش موظف است به ما کمک کند نه به عنوان متولی، بلکه به عنوان همکار باید پای کار باشد، به شدت نیازمند فرهنگسازی و آموزش در این حوزه هستیم، تمامی دستگاه‎های اجرایی اعم از اداره کار، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، ورزش و جوانان همه باید کمک کنند با برگزاری جشنواره، تهیه مستند و گزارش، خدمات حمایت ورزشی و تفریحی برای التیام روان خانواده‎های اوتیسم مورد توجه قرار بگیرد.

فرهمندپور با اشاره به اینکه حوزه اداره کل امور اجتماعی استانداری خانواده‎های اتیسم را هدایت به تشکیل ثبت انجمن، تشکل و سمن کند، افزود: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‎شود، کارگروه باید صحن شکل‎گیری فعالیت‎های مشترک و هم‎افزا باشد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان گفت: انتظار داشتم در این کارگروه تخصصی مسئولان بگویند که برای حمایت از کودکان، معلمان و خانواده‎های اتیسم و برای بهبود فرآیند درمان حاضر هستند که مشارکت کنند یکی از دلایل اصلی که کارگروه خروجی مناسبی ندارد برای این است که تصمیم‎گیر اصلی دستگاه در جلسه نیست.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زمینه همکاری و هم‎افزایی بین دستگاهی باید مشخص شود، ابراز کرد: مصوبات کارگروه باید فورا به سمت اجرایی شدن پیش برود انتظارم در حوزه بانوان و خانواده این است که مدل اجرای مصوبات جدی گرفته شود، مصوبات باید رصد مستمر شود.

فرهمندپور با اشاره به وضعیت پارک اختصاصی بانوان گرگان گفت: پارک بانوان باید از همه حیث ایمن باشد، پاتوق اجتماعی بانوان قرار بگیرد، آقایان در آنجا تردد نکنند اما وضعیت پارک بانوان گرگان نشان می‎دهد که مصوبه در این خصوص اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات صوری و نمایشی باید تعطیل شود از معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خواست تا از دستگاه‎های اجرایی مطالبه‎گری شود، استاندار نیز به شکل راندومی و پراکنده گاهی در کارگروه حاضر شوند مدیر دستگاه که بداند استانداری رسما از دستگاه مطالبه می‎کند یقینا خروجی جلسات اثربخش و مفیدتر خواهد بود.

فرهمندپور افزود: افراد اوتیسم نیازمند پارک‎های  اختصاصی نیستند بلکه این محیط‎ ها باید مناسب‎سازی شود افراد مبتلا به اوتیسم مشکل روابط اجتماعی دارند این افراد نباید از جامعه جدا شوند، فرهنگسازی در این زمینه یک موضوع قابل اهمیت است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها