شهردار هرات درباره خبر منتشر شده درباره گلایه مردم هرات از حذف نام شهدا از معابر و كوچه‌های این شهر اظهار داشت: امروز هر چه از بعد معنوی و مادی ، عزت و افتخار داریم به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۹۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، شهردار هرات درباره خبر منتشر شده درباره گلایه مردم هرات از حذف نام شهدا از معابر و كوچه‌های این شهر اظهار داشت: امروز هر چه از بعد معنوی و مادی ، عزت و افتخار داریم به برکت خون شهداست.

علی صادق زاده با بيان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس برای ایجاد امنيت و آزادی جان خود را فدا کردند٬ گفت: همه باید بدانند اگر بر مسندی تکيه دارند مدیون کسانی هستند که برای ایجاد امنيت جان خود را فدا کردند.

وی افزود:در خصوص حذف نام شهدا زا کوچه و معابر به غیر از کوچه شهیدان محمدی که به درخواست پدر شهید بوده است مورد خاصی نداشته ایم.

شهردارهرات خاطر نشان کرد: به درخواست نامه پدر محترم شهیدان محمدی که در تاریخ 15ئ مرداد سال 1391 در دفتر شهرداری ثبت و در تاریخ 21 دی ماه سال 91 با حضور کلیه اعضای شورای نامگذاری ، تصویب و خیابان جدید الاحداث جنب بانک ملی به نام شهیدان محمدی نامگذاری شد.

صادق زاده گفت: در این نامه پدر شهید خواستار تجدیدنظر و مساعدت شهرداری نسبت به نامگذاری خیابانی به نام شهیدان محمدی شد و ما نیز به توجه به ارادت خاصی که به شهدا داریم با این درخواست موافقت و خیابان جنب بانک ملی به نام این دو بزرگوا نامگذاری شد.

علی صادق زاده گفت: در خصوص بلوار شهید ابویی با توجه به اینکه کوچه مذکور در زمان قدیم یک کوچه 6 متری بوده و از تقاطع قدیم چهار کوچه تا منزل پدر شهید شهید فلاحتی ادامه داشته بعد از آزادسازی این مسیر به سه قسمت جداگانه تعریف شده است.

شهردار هرات خاطر نشان کرد: از خیابان امام تا انتهای بلوار به طول 300 متر (به نام بلوار شریعتی)،انتهای بلوار تا منزل مرتضی ابوئی به طول یک هزار متر به نام کوچه شهید ابویی و از منزل مرتضی ابویی تا منزل پدرشهید فلاحتی به نام کوچه شهید فلاحتی نامگذاری شده است.

ارسال نظرات