خبرهای داغ:
مشاور شهرداری تبریز در نشست خبری عصر دیروز خود با بیان اینکه سال 2018 نقطه پایانی برای تبریز نیست، گفت: تبریز 2018 نقطه آغازی برای توسعه این کلانشهر است و الزامی برای تامین همه نیازها در سال 2018 نیست.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۱۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبداله تقی پور افزود: برای سال 2018، مقوله فرهنگ سازی به خصوص توریسم پذیری در اولویت است که محقق کردن این نیاز، دستاورد بزرگی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به آلودگی شدید هوا در تبریز و قرار گرفتن تبریز در صدر آلوده ترین کلانشهرهای کشور، مقابله با این مسئله را نیازمند مشارکت عمومی دانست و افزود: برای مدیریت کلانشهر ها از سیستم مدیریت شهری استفاده می کنند و ما نیز نباید مستثنی باشیم.

تقی پور با بیان اینکه انتظار داریم شهروندان در این امر مشارکت بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: مدیریت شهرداری نیز برای پای کار آمدن مردم باید اقدامات اساسی از جمله توسعه وسایل حمل و نقل عمومی همچون تکمیل مترو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی از اصحاب رسانه استان خواست: عمق فجایع ناشی از آلودگی هوا را پنهان نکرده و افشاگری های زیادی در این زمینه داشته باشند تا مردم نسبت به اثرات سو آلودگی هوا آگاهی بیشتری داشته و در روزهایی که به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام می شود، فرزندان خود را برای تفریح به محیط های باز نبرند.

این مقام مسئول در بخش پایانی صحبت های خود، مشارکت بیشتر شهروندان را در بارندگی های برف خواستار شد و انتقاد کرد: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که در کوچه ها نیز نمک پاشی شود.

وی با تاکید به اینکه شهرداری تنها موظف است شریان های عمومی شهر را راهگشایی کند، خاطرنشان کرد: اخیرا با پیگیری و تاکید شهرداری تبریز از حداقل نمک پاشی استفاده شده و محلول پاشی می کنند که امیدواریم شهروندان نیز با مشارکت در این زمینه، به مدیریت درست شهری کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها