یادداشت/ به بهانه روز بسیج رسانه؛

شهدا چراغ راه رسانه ها

گاهی وقت ها که دلتنگی هایت را کنار هم ردیف می کنی حس می کنی خسته ای از روزگاری که در آن حتی برخی از واژه ها چون شهادت و شهید شعار پشت تریبونی است برای خیلی ها.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۳۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹

افرادی که تلاش دارند همین شعارها از رسانه ها خوب منعکس شده و با بازتاب آن در رسانه های همگانی همچون فضای مجازی، به آن ببالند.

فضایی که همین افراد در جلسات و نشست های مختلف از آن به عنوان تهدیدی فرهنگی یاد می کنند که شاید در کنار فرصتی که برای انسان دارد چالش مهمی برای زندگی باشد، ولی صد دریغ که همین رسانه را جایگاه خوبی برای شعار و شهرت طلبی خود قرار داده اند.

حال این سوال مهم را باید از این افراد به ظاهر ارزشی پرسید که شهید، رسانه، فرهنگ، تهدید و فرصت را چگونه در قاموس زندگی خود معنا می کنند.

مگر نه اینکه شهدا رسانه های مهمی بودند که با رفتن خود و به جای گذاشتن نیکی ها و ... مسیر روشنی را برای ما ترسیم کردند، مسیری که امروز رسانه ها باید بسیجی وار آن را در جامعه تبیین کرده و ارزش های مهمی را که شهدا برای آن جان در طبق اخلاص نهادند، ترویج کنند.

ارزش هایی همچون ایثار و از جان گذشتگی و ... که در فرهنگ دینی ما جایگاه مهمی دارد و برگرفته از فرهنگ عاشوراست و شبکه های اجتماعی و مجازی امروز باید به عنوان رسانه های نوظهور سهم بسزایی در این خصوص داشته باشند.

اگر به فرموده رهبر فرزانه انقلاب بتوانیم این فضا را به خوبی تسخیر کنیم، می توان بسیاری از فرصت های غیرضروری همچون جلوه نمایی برخی از مسئولان را به صفر رساند تا به جای بازتاب واقعیت ها، فرصتی برای عرض اندام آن ها نباشد و این مهم با هم افزایی رسانه ها قطعا می تواند اتفاق خوبی باشد.

اتفاقی که بسیج رسانه در جامعه می تواند نقش محوری و اساسی در این زمینه ایفا کند تا با تبیین ارزش های والای انسانی و اسلامی در بطن جامعه و بین اهالی رسانه، جریان ساز باشد چراکه خبرنگاران شهیدی چون غلامرضا رهبر با نثار جان خود در کربلای 5 آن را به منصه ظهور رساند.

شهیدی که پس از بارها حضور در عملیات های مختلف و مجروح شدن، در این عملیات پیروزمندانه(کربلای 5) - که در آن دشمن برای سرپوش گذاشتن برای شکست خود دست به بمباران شهرها زد تا به زعم خود با کشتار مردم بی دفاع و ایجاد وحشت در شهرها بتواند به خواسته پلیدانه خود برسد- حضور یافت و آن را گزارش داد و به شهادت رسید.

حال جای آن نیست که اهالی رسانه چنین افراد مهمی را بشناسند و آن ها را در مسیر حرکت خود برای بازتاب ارزش و واقعیت ها، چراغ راه قرار دهند تا مبادا تریبونی برای برخی از مسئولان نماها باشند.

رقیه غلامی

ارسال نظرات
آخرین اخبار