حجه الاسلام مشایخ در پی بروز حاشیه های ضد اسلامی در برنامه نیما:

بی عفتی در برنامه های ملی و استانی توهین به اسلام و ائمه جمعه است

چرا باید در شهر نوشهر بی‌عفتی رواج پیدا کند و روی ارزش‌ها پا گذاشته شود، آقایان شورای شهر من به عنوان کسی که اهل نوشهر هستم و 27 سال هم امام جمعه این شهر هستم، برای شما احترام قائلم و آن‌وقت شما متقابلاً این کار را انجام می‌دهید؟
کد خبر: ۸۸۰۵۶۴۳
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه نوشهر با انتقاد شدید از دست‌ دادن محمود دولت‌آبادی که از اعضای لائیک کانون نویسندگان و فعال در فتنه 88 است با مجری زن و یکی از عوامل زن این مراسم، گفت: این کار خلاف‌شرع بَیّن است.
 
حجت‌الاسلام محمود مشایخ در مراسم یادبود مرحومه فاطمه شهرتاش موسس و بنیانگذار خانه کودکان بی‌سرپرست شهرتاش نوشهر که در سالن ارشاد نوشهر برگزار شد، از شهرداری و اعضای شورای شهر نوشهر در نحوه‌ برگزاری مراسم شب‌نشان نیما انتقاد کرد.

وی در این سخنانی اظهار کرد: این مراسم در شب 17 دی‌ماه که فردای آن، روز کشف حجاب توسط رضاخان پهلوی در ایران صورت گرفته است، با حضور مهمانان معلوم‌الحال که سابقه آن‌ها در داخل و خارج کشور مشخص است برگزار شد.

وی با بیان اینکه فیلم این عمل به سرعت در شبکه‌های مجازی انتشار یافته و موجب نگرانی اهالی متدین نوشهر شده است، خطاب به اعضای شورای شهر نوشهر، افزود: اعضای شورای شهر زمانی که این مراسم و جشن‌های دیگری در نوشهر اعم از جشن‌ پایان تابستان در ساحل سیترا و جشن عید نوروز که با ابتذال همراه بود برگزار شد، چه می‌کردید و کجای کار بودید؟

حجت‌الاسلام مشایخ ادامه داد: چرا باید در شهر نوشهر بی‌عفتی رواج پیدا کند و روی ارزش‌ها پا گذاشته شود، آقایان شورای شهر من به عنوان کسی که اهل نوشهر هستم و 27 سال هم امام جمعه این شهر هستم، برای شما احترام قائلم و آن‌وقت شما متقابلاً این کار را انجام می‌دهید؟

وی خاطرنشان کرد: این کار شما دل مومنین این شهر را به درد آورده است، چرا برای برگزاری مراسمات فرهنگی بیشتر مشورت و تفکر نمی‌کنید؟

امام جمعه نوشهر با اشاره به اینکه مراسم شب‌نیما مصوب جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیست، گفت: اگر دنبال کنسرت بروید شهر ترقی می‌کند و یا فقرای شهر ما سیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: من یک‌هزار خانواده فقیر را در این شهر شناسایی کردم و به آن‌ها کمک می‌کنم حالا بماند که چقدر تحت پوشش ادارات و نهادهای دیگری چون کمیته امداد و بهزیستی هستند و عده‌ای هم در گوشه و کنار این شهر هستند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

مشایخ بیان کرد: چطور در زمانی که مراسمات مذهبی از قبیل اعتکاف، راهیان‌نور، سالگرد ارتحال امام و ... می‌خواهد برگزار ‌شود، شهرداری و شورای شهر و بقیه مسؤولین ردیف بودجه‌ای برای این کار ندارند اما برای این مراسم که با هزینه هنگفت انجام می‌شود خیّر و پیمانکار می‌گیرند.

وی گفت: اگر شهرداری و شورای شهر پول برای برگزاری چنین مراسماتی دارند چرا برای بیمارستان نوشهر که از امکانات اولیه هم برخوردار نیست هزینه نمی‌کنند و یا اینکه هنوز نتوانستند برای ساختمان اداره بیمه سلامت نوشهر زمین تهیه کنند.

امام جمعه نوشهر اظهار کرد: حیف است با دامن‌زدن به این‌گونه مسائل ضد فرهنگی، شهر نوشهر را که مردمی متدین و بدون حاشیه‌ حتی در بُعد سیاسی دارد را به یک شهر تنش‌دار تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با اتحاد، ارزش‌های اسلام را که در این شهر زنده است را زنده‌تر کنیم، گفت: مشکلات شهر را باید خود مسؤولین شهر حل کنند و اگر مردم مشکلات عمرانی، برق، گاز، جواز و ... دارند را باید کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند با حمایت‌های استانی و کشوری برطرف کنند.

مشایخ در پایان یادآور شد: برگزارکنندگان مراسمات فرهنگی، در برگزاری، مسائل شرعی را لحاظ کنند و شورای شهر هم در هنگام مصوب‌کردن بودجه شهر دقت کنند که در کجاها این بودجه هزینه می‌شود تا در آینده این اشتباهات تکرار نشود و بیشتر به درد دل مومنین شهر توجه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار