در گفت و گو با بسیج بیان شد:

مشکلات اقتصادی باید درون کشور حل شود

رئیس مدیریت، برنامه ریزی و بودجه استان اشتغال پایدار را معضل اصلی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۶۵۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای مقابله با دشمن است چرا که دشمنان در تلاش هستند که از روش‌های اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی ایران فشار آوردند و از این طریق به اهداف خود دستیابند که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با درایت مردم را به کار جهادی توصیه نمودند و فرمودند: مشکلاتی که وجود دارد اوّلاً با گفتن و حرف زدن حل نمی‌شود؛ اقدام و ابتکار و عمل لازم است. ثانیاً حلّ‌ مشکلات مجموعه‌ی اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی؛ اگر این کار تحقّق پیدا کرد و همّتها متوجّه به این مسئله شد، مسائل کار بتدریج حل میشود، کار ارزش پیدا میکند، کارگر ارزش پیدا می‌کند، اشتغال عمومی می‌شود، بیکاری که یک معضلی است در جامعه بتدریج کم می‌شود و از بین می‌رود. اساس کار، مسئله‌ی تولید است.

به همین منظور بر آن شدیم تا گفتگویی دوستانه با رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های انجام گرفته در استان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر وفایی در گفت‌گو با خبرنگار ما از تهیه سند آمایش سرزمین استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: سند آمایش سرزمین استان و 9 شهرستان یکی از مهم‌ترین موضوعات می‌باشد که در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم این سند تا پایان تیرماه سال 96 تهیه و تکمیل شود.

وی اشتغال پایدار را اصلی ترین معضل استان دانست و بیان کرد: به منظور رفع این معضل برنامه‎ریزی‌هایی انجام پذیرفته است که این امر با الهام گرفتن از برنامه ملی، طرح و پروژه های کلان در استان بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 94 توسط هیئت وزیران تشکیل شد که به تبع از آن در استان‌ها نیز این ستاد ایجاد و فعالیت‌های موثری را انجام داده است.

رئیس سازمان برنامه‎ریزی و بودجه استان رونق و تعیین تکلیف 7 هزار و 500 واحد تولیدی مشکل دار با هدف فعال نمودن را از جمله مصوبات این ستاد در مرکز عنوان کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاذی از این تعداد واحد تولیدی فعالسازی 245 واحد صنعتی نیمه فعال، راکد و به ظرفیت کامل رساندن واحدهای نیمه فعال با ظرفیت بالای 50 درصد را به خود اختصاص داده است که از 245 واحد صنعتی 50 مورد باید راه اندازی مجدد شوند که 33 مورد به بانک‌های عامل معرفی شده‎اند گفتنی است 16 واحد صنعتی از این تعدا به بهربرداری رسیده است که متاسفانه طی سالیان متمادی به صورت راکد و تعطیل باقی مانده بودند.

وفایی با اشاره به تعداد جلسات برگزار شده ویژه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تا کنون 109 جلسه با بیش از یک هزار مصوبه برگزار شد که از این میزان مصوبات، 250 مورد اجرایی شده است و 750 مورد در دست اجرا می‌باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی دارای رویکردهای عدالت بنیان، مردمی بودن، دانش بنیان، درون‌زایی و برون‌گرایی است که تحقق این اهداف نیازمند رویکردی نظام‌مند و همراه با برنامه عملیاتی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

این مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی و فعال شدن این تعداد واحد صنعتی شاهد ایجاد نزدیک به 6 هزار شغل در استان خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار