گزارش تصويري خبري، بسيج مساجد و محلات ناحيه زرنديه گفت وگو با فرمانده پايگاه حضرت رسول(ص) است كه در آن به شرح قسمتي از فعاليتهاي اين پايگاه پرداخته شده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۳۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،  پايگاه حضرت رسول (ص) شهرستان زرنديه استان مركزي به عنوان يكي از پايگاههاي نمونه وممتاز اين ناحيه به شمار مي آيد. آنچه در ادامه می خوانید گفت و گو با فرمانده اين پايگاه است كه توجه شمارا به آن جلب مي نمايم.

 به عنوان اولین سوال ضمن معرفی خود در مورد رده فعالیت خود توضیح دهید ؟

بنده احمد رضا بابایی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) زیر نظر حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی ناحیه سپاه زرندیه می باشم که سال هاست در خدمت بسیجیان شهرک فاطمیه شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه استان مرکزی و سایر بسیجیان این شهر می باشم .

 بعنوان سوال دوم در مورد تاریخچه بسیج مطلبی را برای خوانندگان بیان نمایید .

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و شرایطی که جامعه داشت بنابر دستور و فرمان حضرت امام سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفت که در آن زمان بنابر نیاز های آن دوره که بیشتر نظامی بود این سازمان تازه تاسیس به فعالیت های نظامی می پرداخت و بسیج در زمان جنگ هم بسیج حضور پرشور داشت و بعد از زمان جنگ هم بنابر نیازی که داشتیم در جامعه کم کم فعالیت های بسیج روی دیگری به خود گرفت و بیشتر در بحث فعالیت های مذهبی و فرهنگی می باشد که بنابر دستور مقام معظم رهبری بیشتر به مقابله با جنگ نرم می پردازد . در کنار آن نیز فعالیت های نظامی را نیز انجام می دهد.

 در خصوص شرایط جذب بسیج مطالبی را بیان کنید .

الحمدلله تا امروز شرایط خوبی را ما در بحث جذب داشتیم  ، خب با توجه به صحبت امام نسبت به تشکیل ارتش بیست میلیونی ما اگر بیست میلیون جوان داشته باشیم باید به همان مقدار بسیجی داشته باشیم . به نظر من بسیج باید کمی رویکرد خود را نسبت به جذب تغییر دهد باید با مسائل روز جامعه پیش رفت . ما مسائلی که خودمان در بحث جذب اجرا کردیم چندین طرح مختلف بوده است.

کسانی که حضوری بسیجی بودند و اما شناسنامه ای بسیجی نبودند را ساماندهی و جذب کردیم و چارت بندی آنها را درست کردیم . در بحث جذب نوجوانان در مدارس شروع به برنامه های متعدد کردیم . برنامه های متنوعی که برای آنها گذاشتیم از قبیل استفاده از شبکه داخلی اینترانت رایگان برای جوانان که با استقبال زیادی روبرو شد .حتی با خرید تبلت که جوانان بتواند از فضای مجازی بصورت سالم و تحت کنترل استفاده کنند . در بحث حلقه های ورزشی کار هایی شده که باعث جذب بیش از پیش جوانان شده است .

در مورد برناهای صالحین و فرهنگی مطالبی را بیان کنید .

در بحث صالحین پایگاه ما حدود ۷ حلقه فعال داریم که برخی حلقه عام هست و برخی حلقه خاص که اکثر جلسات آنها انجام می شود. صالحین رو متنوع انجام می دیم در قالب حلقه های ورزشی و فرهنگی و اردویی و سایر  برنامه ها و از امکانات خود مثل تنیس و فوتبال دستی و بازیهای رایانه ای و تفنگ بادی برای تمرین تیر اندازی و گرفتن وقت سالن برای فوتسال .

در بحث فرهنگی نیز با جلسات مکرر و دعوت از سخنرانان بنام کشور در بحث جلسات و نشست های بصیرتی نسبت به آگاه سازی جوانان اقدامات لازم را انجام می دهیم .

 آیا برنامه های ویژه و خاصی دارید ؟

دیگر فعالیت هایی که مادر بسیج به جز برنامه های ابلاغی داریم می توان به استفاده رایگان و سالم از وای فای پایگاه و دسترسی به شبگه داخلی شباب بسیج را به جوانان دادیم که مورد استقبال زیاد جوانان شده است .طرح مسابقات شور حسینی را که سه سال هست که آن را انجام می دهیم که چهار تا پنج تا از مدارس دخترانه آن را انجام می دهند و از سایر فعالیت ها به مسابقات نقاشی که به مناسبت های مختلف برگزار می کنیم .

مهمترین برنامه های خود را در سال ۹۵ بیان کنید .

خب در سال ۹۵ برنامه های بزرگی را در پارک شهدای گمنام به مناسبت های مختلف از قبیل نیمه شعبان و سالروز آزاد سازی خرمشهر و شبهای قدر که ما پذیرای جمعیتی قریب به ۳ هزار نفر در سه شب بودیم . به مناسبت سالروز ورود قدوم مبارک شهدای گمنام و تدفین آنها در شهرستان دو فیلم روز روی پرده سینمارا برای مردم اکران کردیم که با استقبال کم نظیر مردم مواجه شدیم. خادمان امام رضارا در این پارک پذیرا بودیم و سایر نشست های بصیرتی که باحضور سخنرانان به نام کشوری در این پارک برگزار کردیم و به انشاالله دا حضور سردار کوثری گرامیداشت حماسه ۹ دی را انجام میدهیم .

انشاالله در نظر داریم با از بین بردن نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت در سال ۹۵ برنامه های خوب خود را تا سال ۹۶ ادامه دهیم و به حول قوه الهی ذره کوچکی بتوانیم در اعتلای ارزشهای انقلابی و تبعیت از مقام عظمی ولایت گام برداریم .

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات