یک نخبه بسیجی و تکنسین بیهوشی مازندرانی برای نخستین بار در کشور دستگاه کرایو برقی ساخت که برای از بین بردن زخم های دهانه رحم،زگیل های پوستی و برخی جراحی های قلب کاربرد دارد.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۵۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، "ادیب دانش" که جانباز ۲۵ درصد است به همراه فرزندش توانسته دستگاه کرایو برقی بدون کپسول را بسازد.

دانش با بیان اینکه در حال حاضر برخی دستگاه های موجود در بازاراز کپسول n2 وco2 استفاده می کنند، گفت: "این دستگاه ها در زمان افت فشار گاز، قابل استفاده نیست و باید دوباره شارژ شود ولی در نوع جدید نیازی به کپسول نیست".

این مخترع با اشاره به اینکه دستگاه کرایو برای از بین بردن زخم های دهانه رحم ،زگیل های پوستی و برخی جراحی های قلب قابل استفاده است، افزود: "توان استفاده از کرایو در مناطق محروم کشور با هزینه پایین تر از دستگاه های مشابه وجود دارد".

دانش با بیان اینکه دستگاه کرایو برقی بدون نیاز به کپسول با شماره ۸۹۵۶۳به ثبت رسیده است، اضافه کرد:"این دستگاه برای نخستین بار در کشور ساخته شد و در حال حاضر  مشابه خارجی ندارد".

این مخترع با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت دستگاه کرایو برقی راتایید کرده است، گفت: "این دستگاه از سوی چند پزشک در شهرستان ساری مورد آزمایش قرار گرفته و پاسخ درمانی لازم را داده به طوری که نسبت به دستگاه های مشابه نتیجه درمان یکی بوده است".

لازم به ذکر است، فریز یا کرایو، یک روش درمان زخم دهانه‌ی رحم جهت از بین بردن یک لایه از بافت دهانه‌ی رحم است.

این روش در مواردی استفاده می شود که لازم باشد یک یا چند لایه از بافت دهانه‌ی رحم بطور کامل تخریب شود؛ در این روش درمان زخم دهانه‌ی رحم با استفاده از گاز، با ایجاد دمای بسیار پایین، سول‌های سطحی از بین رفته و پس از مدتی انتظار رشد سلول‌های طبیعی را داریم.

 استفاده‌ی اصلی کرایو، در تغییرات پیش سرطانی دهانه‌ی رحم است؛ اما، مورد استفاده‌ی فرعی کرایو ، همین زخم دهانه‌ی رحم است.

با ساخت دستگاه جدید کرایو برقی بدون کپسول دیگر نیازی به استفاده از گاز نیست.


ارسال نظرات