خبرهای داغ:
کاظمی:

اثر ضعف تربیت دینی و مسائل اقتصادی بر ولنگاری فرهنگی

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه‌های‌ ولنگاری‌ فرهنگی ضعف تربیت دینی، مسائل اقتصادی و داشتن متولیان بسیار است، گفت: در بحث رسیدگی به مسائل اقتصادی مردم باید تلاش داشته باشیم کما اینکه هنوز نتوانسته‌ایم آنچه جوانان از ما توقع دارند انجام دهیم.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۷۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی چه نگاه و برنامه‌ای را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع ولنگاری فرهنگی و ناهنجاری‌ها دارد، اظهار کرد: ما در کشور ضعف قانون برای برخورد با ولنگاری فرهنگی ‌نداریم. مجلس هم به دنبال این نیست که مقررات جدیدی را در این زمینه وضع کند.


وی با بیان اینکه متولیان امور فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارند، افزود: آنچه که کشور در موضوع ولنگاری فرهنگی نیاز دارد، وحدت و انسجام دستگاه‌ها برای کاهش این موضوع است، لذا با تنظیم یک برنامه مدون و  اجرای این برنامه‌ها با مسئولیت مشخص به راه‌حل کاهش ولنگاری فرهنگی در جامعه می‌توان رسید.

کاظمی با ذکر مثالی ادامه داد: به عنوان مثال باید برای وظایف سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و یا تریبون داران ما از جمله خطبا، عالمان دینی و فرهیختگان دانشگاهی تکلیفی مشخص شود. مسائل فرهنگی ما متولیان متعدد بسیاری دارد که همین موضوع در حوزه فرهنگ ‌کشور مشکلاتی را به وجود آورده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریشه‌های مسائل فرهنگی و ولنگاری‌های فرهنگی ضعف تربیت دینی و مسائل اقتصادی است. لذا ما در بحث رسیدگی به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم هم باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

کاظمی در ادامه افزود: وقتی که جوانی جویای کار است و اشتغال برای او فراهم نیست و امکان ازدواج و یا تهیه مسکن برای او وجود ندارد، از همه این مسائل سرخورده می‌شود و طبیعی است که نمی‌توان از این جوان انتظار داشت که آنچه توقع است انجام دهد، کما اینکه نتوانسته‌ایم آنچه او از ما توقع داشته را انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل فرهنگی ریشه‌های متعددی دارد که ریشه اقتصادی، دینی و داشتن متولیان متعدد در این زمینه قابل توجه است. مسئله ولنگاری فرهگی در کمیسیون فرهنگی مجلس باید به صورت متمرکز رسیدگی شود تا بتوانیم یک برنامه منظم، وحدت نظر، اتفاق نظر و تقسیم مسئولیت را بین متولیان امور فرهنگی و دینی شاهد باشیم تا بتوانیم در نهایت فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کنیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار