رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سال آینده فعالیت‌های بسیج مبتنی بر مطالبات رهبری در خصوص رصد کردن، اثربخشی، آسیب‌شناسی و گروه‌های اندیشه‌ورز به معنای واقعی کلمه تنظیم می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۹۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

  به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عالی بسیج پیشکسوتان اظهار داشت: انسان با نگاه کردن به شما بیسجیان پیشکسوت می تواند تاریخ انقلاب اسلامی و سپاه را یکبار دیگر مرور کند و شما هر کدامتان یک تاریخ هستید و این را از اسلام و انقلاب اسلامی دارید.

وی با اشاره به سالروز عملیات کربلای 5 و ایثارگری های شهدا در هشت سال دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای 5 در سرمای زمستان و منطقه فوق العاده سخت شلمچه انجام شد اما پیروزی ما در این عملیات اثرات بسیاری مهمی در عرصه های سیاسی و نظامی برای نظام جمهوری اسلامی در منطقه  و جهان داشت.

وی ادامه داد: شلمچه نقطه ای از بهشت است و کسی نمی تواند شک کند که شلمچه قدم گاه حضرت حجت (عج) نیست و ما باید هم قدردان کربلای 5 و هم شهیدان باشیم.

سردار غیب پرور با بیان جملاتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد عملیات غرور آفرین کربلای 5 گفت: امام خامنه  ای عزیز می فرمایند: شبهای عملیات کربلای 5 شبهای قدر انقلاب اسلامی است و سپاه کربلا را در شلمچه مشق کرد ایشان در بیان دیگری فرمودند هر کسی قدر عملیات کربلای 5 را نداند از اردوگاه انقلاب اسلامی خارج است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مساجد در روند انقلاب اسلامی افزود: ما از مساجد به عنوان هسته های اصلی دفاع از انقلاب غفلت کرده ایم و باید توجه دوباره ای به جایگاه مساجد داشته باشیم و اولویت کاری ما نیز بسیج مساجد و محلات خواهد بود.

سردار غیب پرور با تاکید بر ضرورت اثر بخشی در فعالیت بسیج افزود: ما باید اساس کار خودمان را در بسیج برروی میزان اثر بخشی و تاثیر فعالیت های بسیج در تمام سطوح جامعه قرار دهیم و البته شاخص های اثر بخشی را باید تعریف کنیم.

وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: بسیج نیاز به نسخه دادن از بالا به پایین ندارد از خود سوال کنیم که ما برای استمرار انقلاب اسلامی چه کاری باید انجام دهیم؟ بیاییم در بسیج به عنوان یکی از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی تشریفاتی کار نکنیم و اثر بخش باشیم.

سردار غیب پرور مؤلفه مهم دیگر را ضرورت آسیب شناسی در بسیج دانسته و ادامه می دهد: ما باید خود را به صورت مداوم نقد کنیم آیا ما نیاز به حضور 22 قشر بسیج در هر شهری داریم؟ برای نمونه ما در بعضی از شهرها یک خانه بهداشت نداریم اما در آن شهر بسیج جامعه پزشکی احداث شده است.

وی با تاکید بر روی ضرورت تشکیل گروه های اندیشه‌ورز گفت: ما باید با تشکیل گروه‌های اندیشه ورز و با همکاری بسیج پیشکسوتان هم راجع به اقشار بسیج و هم مسائل مختلف جامعه به آسیب شناسی بپردازیم و مشکلات بسیج و جامعه را حل کنیم.

ارسال نظرات