خبرهای داغ:
در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر عنوان شد

۲۶ کمیته تخصصی برنامه‌های دهه‌فجر در فارس را انجام می‌دهند

ستاد دهه فجر فارس با فعالیت ۲۶ کمیته تخصصی برنامه‌های این دهه مبارک و یوم‌الله ۲۲ بهمن در استان فارس را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۰۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس  جلسه هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد دهه‌ فجر اظهار داشت: امروز بسیاری از جوانان ما مفاهیم و فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند که در این بین شاید کوتاهی از ما نیز بوده باشد و یا اگر تلاشی هم کرده‌ایم متناسب با خواست آنها و مقتضیات زمان نتوانسته‌ایم آن فرهنگ را انتقال دهیم.

وی بیان کرد: دانشجویان و دانش آموزانی که انقلاب و دفاع را درک نکرده‌اند ممکن است در کتاب های درسی و تاریخ چیزی در مورد انقلاب مطالعه کنند آن هم به عنوان تکلیف برای گرفتن نمره و حضور در امتحان که همه ما وظیفه داریم در این زمینه کوشش بیشتری کنیم و این مفاهیم را در جامعه و در بین نسل‌های امروزی ترویج دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه  دهه‌فجر فرصت مناسبی است برای تشدید و تبیین انقلاب و اینکه قبل از انقلاب چه بوده‌ایم گفت: امروز تبلیغ سوء علیه انقلاب و نظام اسلامی در دستور کار جریان‌های معاند از طریق فضاهای مجازی و ماهواره قرار گرفته و اقدامات آنها تا حدودی نیز اثرگذار بوده است.

پژوهش افزود: در بزرگداشت دهه مبارک فجر باید از کارهای کلیشه‌ای و تکراری بیرون بیاییم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که مردم حضور خوبی داشته باشند و برنامه‌ها و فعالیت‌ها به ادارات، نهادها و سازمان‌ها و نصب چند پلاکارد منحصر نشود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ما باید فرهنگ انقلاب و فرهنگ ارزشی نظام اسلامی را منتقل کنیم چرا که اگر انتقال ندهیم بیگانگی و بی‌هویتی ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن به شکل‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی در حال فعالیت است و برای جلوگیری از ایجاد بیگانگی و بی‌هویتی باید از کارهای کلیشه‌ای و تکراری خارج شویم و با استفاده از نظرات افراد متفکر و اندیشمند و برنامه‌های جدید برای انتقال مفاهیم به صورت زیبا به جامعه، زمینه حضور پررنگ‌تر مردم را فراهم آوریم.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه نباید برگزاری مراسم به صورت انحصاری در اختیار اداره‌‌ها، نهادها و سازمان‌ها باشد افزود: نباید این موضوع را در بحث‌های سیاسی دخالت بدهیم زیرا ساخت انقلاب اسلامی از دعواهای سیاسی بری، برتر و والاتر است و آنچه که جریان‌ها و جناح‌های سیاسی دارند به برکت انقلاب اسلامی است و باید همواره شأن و جایگاه آن حفظ بماند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز  با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد دهه‌فجر در استان فارس اظهار داشت:در این دهه برنامه‌های فراگیر عمومی و خلاقانه برای همه مردم در نظر گرفته شده است .

حجت‌الاسلام محمدرضایی افزود:افزایش فضای شادابی و نشاط اجتماعی و توسعه وفاق و همدلی ملی از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال است.

به گزارش تسنیم، در این نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه‌فجر استان فارس به بیان نظر و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار