این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در ایران مسئله گور خوابی یکی از نشانه های نابسامانی های اجتماعی, فقر و کاهش درآمد قشر ضعیف است, این امر نشانه شکاف های اقتصادی است که تلاش هایی برای از میان بردن آن مشاهده نمی شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۶۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  جعفر قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی د در واکنش به پیشنهاد دولتی ها برای عقیم سازی زنان کارتن خواب برای پایان دادن به معضل گور خوابی اظهار داشت: یکی از وظایف دولت و قوه مجریه این است که در عرصه اقتصادی, روند امور را به گونه ای پیش ببرند که شکاف های اقتصادی کاهش پیدا کند، در همه کشورها زمانی که شکاف های اقتصادی بین غنی و فقیر زیاد می شود طبیعتا خطراتی جامعه را تهدید می کند.
قناد باشی در ادامه تصریح کرد: در ایران مسئله گور خوابی یکی از نشانه های نابسامانی های اجتماعی, فقر و کاهش درآمد قشر ضعیف است, این امر نشانه شکاف های اقتصادی است که تلاش هایی برای از میان بردن آن مشاهده نمی شود.
این کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: متاسفانه دولت برنامه های خود را به طوری تنظیم نکرده است که شکاف های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده, کاهش پیدا کند و این یک مسئله ای است که در جهان به عنوان نشانه ضعف، ناتوانی و بی عرضگی یک دولت تلقی می شود.
وی در ادامه با اشاره به مسئله حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: زمانی که رئیس جمهور بر حقوق شهروندی تاکید می کند باید بداند که یکی از وظایف بسیار مهم در حقوق شهروندی حق برخورداری از عدالت و نگاه مساوی دولت به مردم است.
قناد باشی در پایان خاطر نشان کرد: این دولت است که باید به همه به طور مساوی نگاه کند اگر قرار شد عده زیادی از مردم با بیکاری و مشکلات اقتصادی مواجه باشند این نشان دهنده این است که دولت در تاکیداتش بر حقوق شهروندی جدیت نداشته است و این متاسفانه نکته ای است که وجود دارد و ما شاهد این هستیم که هیچ تلاشی برای کاهش شکاف های اجتماعی صورت نمی گیرد و در مرحله شعار باقی مانده است که قاعدتا این ظن را برمی انگیزد که شاید علت تاکید بر حقوق شهروندی از سوی دولت، اهداف انتخاباتی است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات