تعدادی ازشعبات موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود در سال 95 تعطیل شدند.
کد خبر: ۸۸۰۵۹۱۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

محمد ابراهیمی نائب رئیس اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت استان سمنان و مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از تعطیلی پانزده شعبه فعال این موسسه فرهنگی در سال 95 خبر داد.

وی افزود: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود که از سال 1380 و با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش قرآن‌ کریم ، احکام و مداحی  فعالیت خود را آغاز کرده است که کلیه خدمات این موسسه فرهنگی از بدو تاسیس بصورت رایگان بوده و پس از گذشت پانزده سال فعالیت در سطح کشورو دارا بودن 22 شعبه فعال ، ولی متاسفانه بدلیل مشکلات مالی با تعطیل شدن پانزده شعبه خود در سال 95 مواجه گردیده است.

ابراهیمی ادامه داد: با وجود اینکه مؤسسات قرآنی یک نهاد فرهنگی محسوب می شوند و باید از پرداخت مالیات معاف باشند این چنین نیست و ما ملزم به پرداخت مالیات هستیم و عدم تامین هزینه بیمه یکی دیگراز مشکلات ما در سالهای گذشته بوده است.

وی یکی دیگر از مشکلاتی که با آن درگیر هستند را مناسب نبودن مکانی که موسسه در آن فعالیت می کند عنوان بیان کرد و گفت: از لحاظ مکانی با کمی مشکل و کمبود فضای مناسب روبرو هستیم که امید است با حمایت دستگاههای فرهنگی استان و خیرین محترم بتوان این مشکل را برطرف نمود .

ابراهیمی تصریح کرد: موسسات فرهنگی قرآن و عترت از جمله موسسه فرهنگی بین الحرمین  به عنوان بازوان قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح می شوند که به صورت مردم نهاد فعالیت می نمایند و بایددر کانون توجه قرار بگیرند.

مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین عنوان کرد: یکی از نیازهای جامعه قرآنی حضور در فضای مجازی است و با توجه به اینکه توسط  این موسسه فرهنگی اولین مرکز مشاوره مجازی در امورفرهنگی و اجتماعی رادر سال 90 درسطح کشور راه اندازی کردیم ولی همچنان منتظر حمایت های مسئولین ذیربط هستیم که در این خصوص فعالیت هایمان را بیشتر افزایش دهیم، که متاسفانه تاکنون هیچ گونه حمایتی از این مرکز صورت نگرفته است.

ابراهیمی اضافه کرد:‌ در حال حاضر هفت شعبه فعال این موسسه فرهنگی مشغول به فعالیّت هستند که امیدواریم بتوانیم در فرصت باقی مانده مشکلات مالی موسسه را برطرف کرده و مؤسسه در مسیر اهداف خود در امر آموزش و تربیت نیروهای قرآنی به فعالیت های خود ادامه دهد.

ابراهیمی در پایان خواستار توجه ویژه مدیران فرهنگی استان و شهرستان به برنامه های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها