دبیر کارگروه مد و لباس در آستانه آغاز جشنواره فیلم فجر در گفتگو با «بسیج»:
قبادی گفت: طبعا هنرمندان ما به عنوان چهره های شاخص و گروه های مرجع و اینکه جامعه از آنها به عنوان الگو یاد می کند باید به مسئله پوشش خود توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۰۵۹۷۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر گفت: موضوع لباس هنرمندان و بازیگران در دو بخش باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: یکی خود لباس و اصل لباس است و دیگری نحوه استفاده، طبعا هنرمندان ما به عنوان چهره های شاخص و گروه های مرجع توقع زیادی از آنها می رود که با توجه به اینکه همواره مورد توجه هستند و جامعه از آنها به عنوان الگو یاد می کند باید به این دو مسئله توجه ویژه داشته باشند.

قبادی تصریح کرد: طبعا وقتی که آنها از  لباسی استفاده می کنند حتی نوعی از پوشش را یا طرزی از پوشش و رفتاری را بکار می برند چه جنبه های مثبت و چه جنبه های خدای ناکرده منفی در جامعه موثر واقع می شود و شیوه ای رواج می یابد که باعث و بانی آن هنرمندان هستند.

دبیر کارگروه مد و لباس اظهار داشت: به همین خاطر هنرمندان با توجه به تاثیر گذاری خود در جامعه باید توجه داشته باشند و به موضوع لباس به عنوان یک مسئله کاملا جدی و کاربردی توجه داشته باشند، آنها لباسی که مورد استفاده قرار می دهند برای خودشان نیست تاثیراتی که آنها در جامعه می گذارند به مراتب موثر تر و بالاتر از سایر افراد جامعه است.

قبادی گفت: ما دو سالی هست و حتی کمی بیشتر که به این مسئله توجه کردیم و تلاش کردیم هنرمندان طراح لباس را توصیه و راهنمایی کنیم تا در خدمت هنرمندان بازیگر باشند و بتوانند نوعی از پوشش را پیشنهاد کنند که مورد قبول جامعه باشد و با ارزش های دینی و ایرانی  ما انطباق دارد و خدای نکرده طرحی را پیشنهاد نکنند که نا مناسب باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از طراحان ما در این مورد بسیج شدند و اکثر هنرمندان بازیگر ما می توانند و این امکان را دارند که با استفاده از ظرفیت هنرمندان طراح لباس، از لباس فاخر و زیبای ایرانی بهره مند شوند.

قبادی افزود: ما به طراحانمان توصیه کردیم و شاخص هایی نیز برای آنها پیش بینی کرده ایم و تاکید هم داشته ایم تا بر این اساس به هنرمندان ما پیشنهاد دهند که انشاء الله ما امسال شاهد کاهش حاشیه ها و رفتن به سمت ارتقاء کیفیت پوشش هنرمندانمان باشیم.

ارسال نظرات