خبرهای داغ:
به مناسبت آغاز سال نو میلادی؛

دیدار کارکنان حوزه هنری آذربایجان شرقی با خانواده شهید ویلیام آورند

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت آغاز سال نو میلادی 2017 مسئولان واحد های آفرینش های ادبی و دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری و مسئول جمع آوری خاطرات شهید ویلیام آورند با خانواده شهید ویلیام آورند دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۰۵۹۷۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، حسن میلانی با اعلام این خبر افزود: طرح جمع آوری شهدای ارامنه از آغاز سال جاری شروع شده و فاز مصاحبه و پیاده سازی آن به اتمام رسیده و در سال 96 بازنویسی و چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: ویلیام آورند تیرماه سال ۱۳۳۷ شمسی در شهر مشهد متولد شد. دوران کودکی او در زادگاهش گذشت. پس از آن با خانواده‌اش به «بندر شرفخانه» مهاجرت کردند و تا کلاس چهارم ابتدایی در همان جا به تحصیل پرداخت و بعد از آن‌ خانواده‌اش در تبریز ساکن شدند. تحصیلات متوسطه را در دبیرستان «انوشیروان» به پایان رساند و در رشته راه و ساختمان موفق به دریافت دیپلم از هنرستان «طالقانی» شد.

میلانی اظهار داشت: ویلیام پس از پایان تحصیلاتش به استخدام راه‌آهن درآمد. او همزمان در نیروگاه تبریز نیز مشغول به کار شد. در روز ۱۸ شهریور ۱۳۶۵ بر اثر بمباران ددمنشانه هواپیماهای متجاوز عراق به سختی مجروح و به بیمارستان «امام خمینی» منتقل شد ولیشدت جراحات وارده بر او به قدری بود که ناچار به بیمارستان «شهدا» در تهران منتقل و در آن جا بستری شد. متأسفانه تلاش پزشکان موثر واقع نشد و هفتم مهرماه ۱۳۶۵ به خیل عظیم شهدا پیوست. پیکر شهید «ویلیام آورند» پس از انجام تشریفات خاص مذهبی در میان حزن و اندوه خشم اهالی مسیحی و مسلمان شهر تبریز در قطعه مخصوص شهدای جنگ تحمیلی در آرامستان ارامنه آرام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها