خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک:
فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک گفت: برجام یک بازی دیپلماتیک بود و متاسفانه اقدام معنا داری در مورد تحریم ها و مسائل اقتصادی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۲۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

سرهنگ لطفی زاده فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون سالگرد «امضا توافق نامه برجام» اظهار کرد: برجام یک توافق نامه ای بود که در آن شرایطی را لحاظ کردند که روند پیشبرد این توافق برد-برد باشد.

وی ادامه داد: در روند این معاهده اولین شرطی که قرار بود انجام شود لغو کلیه تحریم ها از جانب غرب و تغییراتی در ساختار انرژی هسته ای از سوی ایران بود .

لطفی زاده توضیح داد: در برجام به تمام معاهدات یک بار محرمانه چسباندند و کسانی که پای مذاکره بودند از تمام مسائل با خبر بودن اما مطرح نکردند و این باعث شد که برجام با همه ابعادش نافرجام بماند.

وی افزود: متاسفانه علاوه براینکه برجام تحقق نیافت، مشکلات قابل توجهی را نیز ایجاد کرد؛ با این  توافق سالها از پیشرفت های علمی و هسته ای عقب ماندیم.

این مسئول طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: اعتمادی به طرف مقابل نیست و یک همزمانی عملکرد با عقب نشینی ما از پیشرفت های علمی صورت گرفت که این همزمانی لطمات زیادی را به ما وارد کرد، ما توقف علمی داشتیم و طرف مقابلمان در اهداف خود پیشروی کرد.

لطفی زاده اضافه کرد: چنانچه  شاهد آن هستیم کنگره آمریکا مجددا تحریم های ده ساله آماتو را تمدید کرد که مغایر با متن برجام بود، متاسفانه مسئولین ما تا کنون موضع مشخصی در این خصوص نداشته اند و مردم همچنان منتظر عکس العمل در خور در این خصوص نداشته است.

وی در خصوص احتمال «توقف  توافق نامه برجام» بیان کرد: اگر به صورت انقلابی بخواهیم برخورد کنیم، درست مطابق ارزش های انقلاب و دین مبین اسلام ؛ به هیچ مشکلی بر نخواهیم خورد، باید به ظرفیت های داخلی خودمان متکی باشیم و عزت مندانه و مقتدر برخورد کنیم، آن زمان این غرب است که در صدد برقراری رابطه با ما خواهد بود ولی اگر به عکس، منفعل باشیم حتما با شکست روبرو می‌شویم.

این مسئول در ادامه گفتگو اذعان کرد: آنچه که از نرخ بیکاری و تورم گفته شده تنها در حد اعداد و ارقام است و متاسفانه برجام نتوانسته این رکود، بیکاری و وضعیت نابسامان اقتصادی را مرهم نهد.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) آبیک در پایان این گفت گو خاطر نشان کرد: برجام یک بازی دیپلماتیک بود و متاسفانه اقدام معنا داری در مورد تحریم ها و مسائل اقتصادی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: آنان فقط خواهان رسیدن به اهداف خودشان بودند و با لطایف الحیل و چرب زببانی به آن دست یافتند حال آنکه ایران را بدون اقدامی در شرایط خاص خود رها کرده اند و روز به روز بر وارد آوردن فشار تاکید می ورزند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها