تخلفات اضافه تناژ کالا در محورهای مواصلاتی استان زنجان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۳۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: حمل بار اضافه بر ظرفيت وسايل نقليه علاوه بر خطرات ناشي از بروز سوانح و تصادفات جاده‌اي، موجب آسیب به راه‌های استان می شود ولذا این اداره کل با متخلفین اضافه تناژ به شدت برخورد می کند.

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان افزود: در 9ماهه سال‌جاری، 785(هفتصد و هشتادو پنج ) فقره تخلف اضافه تناژ کالا درمحورهای مواصلاتی استان زنجان گزارش شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اينكه حفظ و نگهداری از زيرساخت هاي حمل و نقل از وظايف اصلي اداراه كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان است، نظارت و كنترل اوزان كاميون هاي حامل بار با همكاري پليس راه انجام مي شود.

دست نشان افزود: كاميون هايي كه بار اضافه بر تناژ تعيين شده حمل مي كنند توسط پليس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده، براي بررسي و تصميم گيري در زمينه راننده متخلف به اين اداره كل اعلام مي شود. وی اظهارداشت : پس از بررسي، چنانچه راننده براي نخستين بار مرتكب اين تخلف شده باشد بر حسب ميزان اضافه بار و مسافت طي شده جريمه خسارت وارده بر جاده را تا پايان مسير پرداخت خواهد كردو چنانچه تخلف براي بار دوم و سوم تكرار شود جرائم به صورت تساعدي و با مبالغ سنگين تعيين و در صورت لزوم با همكاري پليس راه براي تخليه بار وسيله نقليه اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان ساخت : همچنین علاوه بر جرائم فوق، اخذ تعهد محضري مبني بر عدم تكرار اين تخلفات و در صورت تخطي ابطال كارت هوشمند و ممانعت از فعاليت در اين زمينه از ديگر موازين قانوني تعيين شده براي اين متخلفين خواهد بود

ارسال نظرات