خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: برجام نتوانسته قول های غرب را به عمل برساند، در عوض غرب به خواسته های خود دست یافته است.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۷۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

طیب ملک پور کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در آستان سالگرد «امضا توافق نامه برجام» اظهار کرد: آغاز مذاکرات هسته ای که با امضای توافق نامه برجام به اتمام رسید با اهداف مشخصی کار خود را آغاز کرد و قرار بود برای ایران اسلامی دارای دستاورد های اقتصادی متعدد و نیز سایر پیشامد های نیکو باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال با گذشت دو سال که همواره با سکوت و تحمل مردم همراه بوده است نه تنها از برجام چیزی دست مردم را نگرفته است بلکه با بدعهدی ها و تمدید تحریم ها حس عدم عزت نفس و سربلندی به ما القا شده است.

این کارشناس توضیح داد: یکی از اساسی ترین اهدافی که در این توافق نامه ذکر شده بود لغو تحریم ها بود که به آن نرسیدیم، مسئله بعدی بهتر شدن وضعیت معیشتی، سیاسی و اقتصادی ایران بود که متاسفانه باز هم به آن نرسیدیم و یا حتی اندکی هم به آن اهداف نزدیک نشدیم.

ملک پور تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند اعتمادی به آمریکا نیست، ما از مدتها قبل آنان را میشناسیم و باید به روند اتکا به خود ادامه دهیم و هرگز آزموده را دوباره امتحان نکنیم،  با این حال جای تاسف دارد که  عده ای از مسئولین به تذکرات و خط قرمز های رهبری توجهی نشان ندادند و باز هم لبخند های پر از دروغ آمریکایی ها را قبول کردند.

وی در پاسخ به این سوال که " اگر توافق نامه برجام متوقف شود آینده روابط خارجی ایران چگونه خواهد بود؟" گفت: روابط ایران در حوزه بین الملل روند خوبی دارد و هر روز عزت ایران بیشتر می‌شود، در جریان این سوال باید گفت که هر چه با اتکا به استکبار ستیزی و اهداف نظام و انقلاب قدم برداریم وضعیت ما بهتر خواهد بود چرا که به اصول خوذد پایبند بوده ایم.

ملک پور در پایان این گفتگو ابراز کرد: متاسفانه برجام تقریبا دور از انتظارات نظام پیش رفت و قطعا به ضرر ایران بود، حال آنکه برجام به بهترین نحو تحقق خواست غربی‌ها می باشد.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها