فرماندار نیر خبر داد:

احداث میدان دواب در نیر

فرماندار نیر با اشاره به این که این شهرستان نیر جزو شهرستان های مستعد از لحاظ پرورش دام است از احداث میدان دواب در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۵۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، جلسه بررسی احداث میدان دواب با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اردبیل و برخی از مسئولان ذیربط شهرستانی در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه احمدی فرماندار نیر با اشاره به این مطلب که شهرستان نیر جزو شهرستان های مستعد از لحاظ پرورش دام است از احداث میدان دواب در این شهرستان خبر داد و گفت: میدان دواب توسط بخش خصوصی با رعایت اصول بهداشتی و موارد دیگر تهت نظارت ارگانهای ذیربط در نیر احداث می شود.

احمدی در ادامه گفت: با احداث میدان دواب علاوه بر نظارت بر وضعیت دام، از کشتارهای غیر اصولی جلوگیری خواهد شد.

در ادامه دکتر صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل هم با بیان این مطلب که شهرستان نیر یکی از شهرستان های پاک در زمینه بیماریهای دامی در سطح استان و کشور است گفت: به استناد مسئولان بهداشت وبا نظارت ویژه مسئولان دامپزشکی شهرستان نیر و جهادکشاورزی منطقه این شهرستان یکی از شهرستانهای پاک در زمینه بیماریهای دامی شناخته شده است.

دکترصالحی در ادامه به احداث میدان دواب هم درشهرستان اشاره کرد و گفت: پس از احداث این میدان باید نظارت جدی و اساسی بر رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از هرگونه ورود دام بیمار به این منطقه شد.

در ادامه این جلسه تکلوی مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل هم با اشاره به این مطلب که شهرستان نیر یکی از شهرستان های موفق در زمینه اصلاح نژاد دام می باشد گفت: در حال حاضر 90 درصد پرورش دام استان اردبیل به صورت سنتی صورت می گیرد که باید تلاش شود به روش صنعتی دامداران بیشتر سوق پیدا کنند واز این روش برای پرورش دام استفاده کنند.

تکلوی در ادامه با اشاره به اهمیت احداث میدان دواب از نظر مساعد جهاد کشاورزی استان در این خصوص خبر داد.


 

ارسال نظرات