خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون و کار گلستان؛

200 میلیارد ریال به رونق اشتغال در روستاهای گلستان اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با مصوبه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ۲۰۰ میلیارد ریال برای رونق بخش اشتغال در روستاهای استان گلستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۵۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از تسنیم، سعید مازندرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با حضور ربیعی وزیر کار و وزیر معین استان گلستان، 200 میلیارد ریال اعتبار برای کشاورزان عضو تعاونی‌های روستائی تعیین شد و این تسهیلات برای هر کشاورز بیش از 50 میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: کشاورزان عضو شرکت تعاونی‌ها با درخواست تعاونی‌های روستائی به اداره کار معرفی و از آن طریق به بانک توسعه تعاون و یا رفاه اجتماعی برای دریافت این تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد و تنها با کارت عضویت در تعاونی‌های روستائی قابل واگذاری است و در فصل کشت و برای خرید ادوات کشاورزی و رونق اشتغال روستاها بسیار موثر است.

مازندرانی درباره زمان و مدت استفاده از این تسهیلات هم گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات 9ماه است و سود آن نیز بین 15تا 18 درصد محاسبه می‌شود.

وی درباره طرح‌های دیگر اشتغال استان هم افزود: با اجرای طرح کارورزی که طرحی کشوری با پایلوت گلستان بود بیش از 900 نفر آموزش دیدند و تاکنون 400 نفر جذب بازار کار شده‌اند که با همکاری دولت که بخشی از حقوق آنها را پرداخت می‌کند و همچنین کارفرمایان امیدواریم بتوانیم پس از دوره 11ماه کارورزی آنها را در شغل دائم مشغول به کار کنیم.

مازندرانی از آغاز طرح بوم‌گردی برای اشتغال در روستاها خبر داد و تصریح کرد:در این طرح روستائیانی که دارای فضای کافی برای پذیرایی و پذیرش گردشگران را دارند می‌توانند در سامانه جامع کشور ثبت‌نام کنند و با استفاده از تسهیلات صندوق امید، بانک توسعه تعاون و بسیج سازندگی سبب رونق روستاها و جذب گردشگران شوند.

مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی گلستان همچنین تاکید کرد: طرح خوشه پوشاک در استان اجرا می‌شود و در آن از تولید پارچه تا دوخت لباس و فروش همه مراحل در استان انجام می‌شود تا بتوانیم برای فارغ التحصیلان صنایع دستی شرایط اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار