خبرهای داغ:
در جلسه مبارزه با مواد مخدر خضری دشت بیاض عنوان شد

آسیب های اجتماعی اگر به موقع درمان نشود تبعات منفی در پی دارد

کد خبر: ۸۸۰۶۱۶۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بخشدار نیم بلوک در جلسه مبارزه با مواد مخدر که در خضری دشت بیاض برگزارشد گفت: مسیولان زیربط ونهادهای مربوطه باید برای رفع آسیبهای اجتماعی تلاش کنند و راهکار های اجرایی ارایه دهند وگرنه شاهد تبعات منفی در آینده خواهیم بود.

گلچین افزود: در روستای دهشک "طرح فرهنگی " پایلوت برای ترک معتادین انتخاب شده است که با برنامه ریزی صحیح میتوان نتایج مثبتی را هم دید که البته اطلاع رسانی ومشارکت مردم در این طرح بسیار مهم است.

وی بر تشکیل اتاق فکر در روستاها، استفاده از سمن ها، ایجاد مشارکت مردم در مسایل اجتماعی، اطلاع رسانی قول همکاری و آمادگی داد .

فرخنده مسیول فرهنگی سپاه استان هم با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی در استان رو به افزایش است گفت: در روستای دهشک بعنوان پایلوت "طرح فرهنگی" ضرورت دارد تا ناجا در بحثهای فرهنگی وشناسایی افراد بیشتر وارد میدان شود تا شاهد معضلات اجتماعی دیگر نباشیم.

وی افزود: 12نقطه در استان برای" طرح فرهنگی " و مرکز ترک اعتیاد در استان انتخاب شده اند که یکی از این نقاط"روستای دهشک" می باشد و در این مجموعه باید دهیاران ورود پیدا کنند چرا که آسیبها هم کمتر خواهدشد.

وی بر مشارکت مردم با همکاری بسیج، پایگاههای محل و دهیاری ها تاکید کرد و افزود: اجرای تبلیغات، سخنران، مشاوره ها، استفاده از فضاهای مجازی و استفاده از خیران میتواند کمک های شایانی به امر کاهش آسیبهای اجتماعی کند.

"میری "مسیول نمایندگی سازمان تبلیغات بخش نیم بلوک هم استفاده از مشاوره، ایجاد و برگزاری کلاسهای آموزشی، استفاده از سبکهای قرآنی در زندگی ها و خانواده ها، کلاسهای آموزشی در مدارس و کاهش این امر تاکید کرد.

رمضانزاده مسیول بهزیستی بخش نیم بلوک هم با بیان اینکه با نیاز سنجی هایی که این نهاد از خانواده های سطح بخش داشته است گفت" حدود 50درصد از زوجین دربرقراری ارتباطشان مشکل دارند که باعث معتادی میشود ولی این نهاد با آگاهی دادن واستفاده از کارشناسها ومشاورین ،این نهاد توانسته است کمک شایانی به این امر کند

وی گفت: پیشگیری از اعتیاد در 5شهر روستا وشهر بخش نیم بلوک برگزار شده است که نیز در 11مهد کودک سطح بخش هم برای مصون سازی خانواده ها برنامه پیشگیری اجراشده است

"قطبی" رییس اداره ورزش وجوانان قاینات هم از برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی برای خانواده ها در دهشک وخضری دشت بیاض خبر داد وگفت: توسعه فرهنگی در همه روستاها وشهرها امری لازم است وباید نهاد ها با مشارکت همدیگر به این امر کمک کنند

انجمن معتادان گمنام قاینات هم گفت: برخورد جرم انگارانه ، یک آسیب تلقی می شود و تلاش برای مجازات مجرمین باعث ادامه پیدا کردن جرم های مختلف و بوجود آمدن آسیبهای اجتماعی جدید می شود.

شجاع با بیان اینکه باید از راهکارهای مختلف مبنی بر تجربیات افراد بهبود یافته معتاد ومعتاد استفاده شود عنوان کرد: شرط اساسی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مردمی کردن آن است، با گسترش اطلاعات در این زمینه می توانیم کمک بسیار شایسته ای به کاهش آسیب های اجتماعی بکنیم.

شجاع با تاکید بر اینکه سازمان های مردمی وروحانیون نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین به نجات معتادان وجامعه کمک می شود زیرا نجات یک فرد از آسیب های اجتماعی نزد خداوند بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با توسعه صنعت آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابند افزود: این انجمن با مجوز کشور در حال فعالیت می باشد که این انجمن توانسته است 400هزار معتادرا ترک و بهبود دهد.

وی خواستار تشکیل برنامه منظم و مدون برای مقابله با اینگونه آسیب ها از سوی سازمان های مربوط شد و گفت: این نهاد آمادگی دارد که با برگزاری جلسات در نقاط مختلف کشور،استان وبخش ها ، برنامه های اجرایی و عملیاتی برای مقابله با اینگونه آسیب ها را انجام دهد

ارسال نظرات
پر بیننده ها