خبرهای داغ:
كلاهبرداران حرفه ای كه تحت عنوان يك شركت سرمايه گذاری جعلی و کمک به افراد نيازمند در تفرش 15 ميليارد ريال كلاهبرداری كرده بودند، در تحقيقات كارآگاهان پليس آگاهی اين شهرستان دستگير شدند.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۹۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار كیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مركزی، گفت: در آذرماه سال جاری، پرونده ای به پلیس آگاهی شهرستان "تفرش" ارجاع شد كه مستندات و بررسی های مقدماتی كارآگاهان، حاكی از كلاهبرداری گسترده متهمان در آن بود.

وی ادامه داد: ماجرا از آنجا آغاز می شود که روزی متهمان پرونده مذکور که دو خانم سالمند هستند به دلیل اختلافات ملکی با یکی از اهالی شهرستان تفرش درگیر و با حضور به  هنگام ماموران در محل نزاع در راستای حل مشکل خود ابتدا به کلانتری و پس از تشکیل پرونده قضائی مربوطه به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان مركزی بیان داشت: با ادامه تحقیقات كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی، مشخص شد که این دو خانم مدتی با فریب دادن مردم با حضور در مراسم مذهبی مختلف، اظهار می کردند که مالک شرکت و موسسه ای هستند که در زمینه خرید و فروش سکه و زعفران فعالیت داشته و سود حاصل از آن را در راستای خرید لوازم خانگی برای افراد نیازمند هزینه می كنند.

این مقام ارشد انتظامی در استان مركزی خاطر نشان کرد: یکی از روش های حرفه ای متهمان برای فریب شهروندان به این صورت بوده که سعی می کردند اعتماد افرادی را که پول بیشتری به آنها می دادند با پرداخت سود زیاد در کمترین مدت و نیز دادن وعده های دروغین، به سود خود جلب کنند.

وی بیان داشت: با استعلام های صورت گرفته از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد كه هیچ سابقه ای از ثبت شركت توسط متهمان پرونده در سامانه ثبت شركت ها موجود نبوده و به هیچ عنوان چنین شرکتی موجودیت خارجی ندارد.

سردار عزیزی از شناسایی تعدادی از مالباختگان در روند رسیدگی به این پرونده خبر داد و یادآور شد: در روند تحقیقات با شناسایی 22 نفر از مالباختگان از سوی پلیس، مشخص شد که متهمان مذکور مبلغ 15 میلیارد ریال از آنان كلاهبرداری كرده اند.

فرمانده انتظامی استان مركزی در پایان گفت: متهمان در اعترافات خود بیان داشتند كه با سوء استفاده از احساسات خیرخواهانه مردم و حضور در مراسم مختلف، تحت عنوان یک شرکت فعال در امر خرید و فروش سکه و زعفران ، مبادرت به كلاهبرداری از شهروندان می كردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها