خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا با بیان اینکه آقای هاشمی بیش از 60 سال از عمر خود را صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد، گفت: این یار دیرین امام راحل(ره )در زمان شکل‌گیری شورای انقلاب اسلامی، نخستین قانون اساسی و شورای انقلاب نقش برجسته‌ای داشت.
کد خبر: ۸۸۰۶۲۶۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در محل بیت العباس شهرضا برگزار شد با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم پرورش یافته حوزه و از شاگردان امام راحل(ره) بود و همت بسیار بلندی داشت، اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی(ره) و از انقلابیون و زحمت کشانی بود که قبل از انقلاب زحمت‌های زیادی برای نظام کشیدند.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی بیش از 60 سال از عمر خود را صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد، افزود: این یار دیرین امام راحل(ره )در زمان شکل‌گیری شورای انقلاب اسلامی، نخستین قانون اساسی و شورای انقلاب نقش برجسته‌ای داشت و نقطه نظرات وی همواره چراغ راه نیروهای انقلابی بود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه هاشمی در دوران قبل و بعد از انقلاب همواره دوست و همراه امام و مقام معظم رهبری بود، گفت: هاشمی رفسنجانی در وفاداری و تلاش برای پیشبرد انقلاب الگویی مناسب برای همه مسئولان نظام است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: ایشان در این پیام فقدان همرزم و همگامی را تسلیت گفتند که سابقه همکاری و آغاز همدلی و همکاری آنان به 59 سال قبل باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی از سال 1336 تا سال 1395 دوستانه در راه حق و حقیقت همکاری و مبارزه کردند، دوستی‌هایی از این نوع باید به عنوان الگویی برای همه ما باشد زیرا براساس تعالیم اسلامی، رفاقت‌ها باید ما را به سوی خداوند و تلاش برای اعتلای کلمه ‌الله هدایت کند.

وی با اشاره به نقش موثر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: این فقیه و عالم بزرگوار همواره در کشور نقش بی بدیلی داشتند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه نقش آفرینی و تلاش‌های موثر و هدفمند آیت الله رفسنجانی در مسیر شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی را همه مردم ایران و جهان می‌دانند، گفت: آیت‌الله هاشمی تا آخرین دقایق عمر، بر پیمانی که با امام(ره) بسته بودند ایستادگی کردند، به مجاهدان در راه خدا کمک‌های مالی کردند و به این ترتیب در راه پیروزی انقلاب اسلامی همکاری و مجاهدت کردند.

وی با اشاره به صمیمیت و برادری میان مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی رفسنجانی، افزود: در طول سال‌های اخیر عده‌ای سعی داشتند تا این برادری را بد جلوه دهند اما مرحوم هاشمی همواره در کنار امام و رهبری به نظام جمهوری اسلامی خدمت کردند و هیچگاه امام و رهبری را تنها نگذاشتند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهارداشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سنگر ریاست مجلس و ریاست جمهوری آن هم بعد از جنگ که دوران سازندگی را رقم زد و سردار سازندگی نام گرفت و ریاست خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت را بر عهده داشت و منشاء خدمات زیادی بود.

وی با بیان اینکه سخن و بیان رهبر معظم انقلاب برای همه دولتمردان غرب و شرق عالم حجتی آشکار و دلیلی محکم است، افزود: ملت ما امروز باید بیش از هر زمان دیگری دشمنان را بشناسد.

امام جمعه شهرضا گفت: روز گذشته، پس از انتشار خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی در فضاهای مجازی، سیل خروشان ملت بزرگ ایران به صورت خودجوش به سوی حسینیه جماران حرکت کردند، مردم وقتی کسی را شناختند و به صداقت از اعتماد کردند، برای او ارزش بسیاری قائل می‌شوند.

وی اظهارداشت: مردم از لحظه‌ای که نماز باشکوه که امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر آیت‌الله هاشمی اقامه شد تا لحظه دفن ایشان در جوار آرامگاه امام راحل(ره) صحنه‌های باشکوهی خلق کردند که برای همیشه ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه مردم دوستدار روحانیت بوده و قدر آنان را می‌دانند، گفت: افرادی که در طول سال‌ها بر علیه هاشمی سخنان باطلی را گفتند روز گذشته در برابر سیل خروشان ملت و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب شرمنده شدند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان ایجاد کننده انقلاب اسلامی بودند که به همراهی یاران با وفای خود و حمایت قاطع ملت بزرگوار ایران، این حرکت بزرگ را پیروزی رساندند، بیان کرد: هیچ انقلابی مگر به واسطه حمایت و پشتوانه مردمی به پیروزی نرسیده است، مردم در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در صحنه حاضر هستند بنابراین باید مسئولان از آنها حمایت و برای رفع نیازهای آنها تلاش کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه هر چه زمان بیشتری می‌گذرد ابعاد مختلف شخصیت امام راحل(ره) بیشتر برای ما و همه جهانیان معلوم می‌شود، افزود: ایشان افتخاری برای جامعه روحانیت بودند.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی، هدایت مردم و احیا و حمایت از تعالیم اسلامی هستند، تصریح کرد: روحانیت تاکنون هیچ ورقه‌ای را که در آن به ملت و اسلام خیانت شده باشند را امضا نکرده و در همه حال حامی مستضعفان و پابرهنگان جامعه بوده‌اند.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: امام راحل(ره) با خودسازی در برابر همه تهدیدهای مادی ایستادگی کردند و با قیام در برابر ظلم سبب عزت و اقتدار ملت و جامعه اسلامی ایران در برابر ستم حکومت فاسد پهلوی شدند.

وی با تأکید بر اینکه وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) یکی از افتخارات مردم، جامعه روحانیت و انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: بر اساس تعالیم اسلام و با توجه به ارزش‌های اسلامی همچون نهج‌البلاغه و روایات اسلامی، نوشته شده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها