دل‌نوشته دختر شهید مدافع حرم در سالروز تولد پدر:
دختر شهید مدافع حرم مرتضی کریمی به مناسبت سالروز ولادت پدرش، دل نوشته ای را تقدیم او کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۲۷۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، در آستانه سالروز ولادت شهید جاویدالاثر مدافع حرم شهید «مرتضی کریمی» محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه جمعی از پرسنل این سازمان به دیدار خانواده این شهید مدافع حرم رفتند.در این دیدار همسر شهید کریمی به بیان ویژگی‌های همسر شهیدش پرداخت و گفت: من 15 ساله و آقا مرتضی 22 ساله بود که با هم ازدواج کردیم. آقا مرتضی با فرزندان رابطه خوبی داشت و خیلی خوش برخورد بود و بسیاری از همسایه او را می‌شناختند. زمانی که با مرتضی ازداوج کردم مدت 1 سال و نیم در معاونت فرهنگی شهرداری کار می‌کرد اما بعدا وارد سپاه شد و در تیپ حضرت زهرا(س) مشغول بکار شد و اکثر اوقات دیر به خانه می‌آمد و تمام وقت خود را وقف بسیج کرده بود.مرتضی علاقه خاصی به شهدا و امام خامنه‌ای(مدظله) داشت و به فرمایشات آقا اهمیت می‌داد و به این  راه اعتقاد داشت و با آگاهی به سوریه رفت.

وی در خصوص انگیزه همسرش برای رفتن به سوریه گفت: دو سال قبل از شهادت تصمیم گرفته بود به سوریه برود. وقتی که فهمیده بود دوستانش به سوریه رفته و مجروح شده اند از این موضوع بسیار ناراحت شده بود. مرتضی برای رفتن به سوریه سختی‌های زیادی را کشیده بود چون من و خانواده اش راضی به رفتن او نبودیم. 10 دی ماه سال گذشته بود که او کارش برای رفتن به سوریه درست شد و وقتی آمد تا از ما خداحافظی کند من به او گفتم که با وجود دو بچه راضی نیستم بروی اما مرتضی گفت: «اشکالی نداره اما آن دنیا جواب حضرت زینب(س) را چه می‌دهی؟» و من دیگر نتوانستم جوابی به او بدهم و مرتضی را راهی کردم. بعد از 11 روز بود که خبر شهادت مرتضی را دادند که او در خان طومان به شهادت رسیده است.


خوابی که دختر شهید کریمی روز قبل از شهادت پدرش دید

در ادامه ملیکا کریمی فرزند شش ساله شهید مرتضی کریمی خوابی را که شب قبل از شهادت پدر خود دیده بود را تعریف کرد و گفت: شب قبل از شهادت بابا خواب دیدم که بابا با هواپیما دور خورشید می‌چرخد و ما از پایین برای او دست تکان می‌دهیم.

به گزارش تسنیم،سپس حنانه دختر بزرگتر شهید کریمی دل‌نوشته ای برای پدر خود خواند.فرزند 10 ساله شهید کریمی در این دلنوشته می‌گوید:«هرکه مرد است قوی می‌میرد,شیعه زاده علوی می‌میرد, اثر نامگذاری این است, مرتضی مرتضوی می‌میرد.باباجون بابا مرتضی رفتی خدا پشت و پناهت. ما را  تنها گذاشتی عیبی نداره, من و و ملیکا راه تو را ادامه می‌دهیم همان جور که دوست داری. مامان ما را فاطمی بزرگ می‌کنه . باباجون من ناراحت نیستم که رفتی, تو رفتی تو برای دفاع از حرم عمه جانمون زینب(س) دفاع کردی و  پرپر شدی. تو دل آقا رسول الله(ص), دل آقا امیر المومنین(ع) و دل خانم فاطمه زهرا(س) را شاد کردی. خدا رو شکر ولی بابا جون به گنجشک‌های خانه هم سر بزن آخه دلمان برات تنگ شده است.

شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» متولد بیست و پنجم دی ماه سال 60 و جانشین فرمانده گردان امام حسن مجتبی(ع) بود که بیست و یکم دی ماه سال گذشته در عملیاتی مستشاری و داوطلبانه در منطقه خان‌طومان سوریه به دست نیروهای تکفیری به شهادت رسید.پیکر شهید کریمی مفقود بوده و به میهن اسلامی بازنگشته است.از این شهید والامقام 2 فرزند دختر به نام های حنانه و ملیکا به یادگار مانده است.
ارسال نظرات