منابع سوری از دستیابی به توافق برای خروج گروه‌های مسلح از پنج روستا در حومه غربی دمشق و پاکسازی آنها بدون درگیری خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۰۶۲۷۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع میدانی گزارش  دادند توافقی برای انجام توافق آشتی در پنج روستای منطقه «وادی‌بردی» در حومه غربی دمشق به دست آمده است.

به گفته این منابع، «دیرقانون،  دیرمقرن و کفرزیت» از جمله روستاهایی است که لحظاتی پیش توافق آشتی درباره آنها به دست آمده است و افراد مسلحی که تمایل ندارند خود را تسلیم کنند، به استان ادلب اخراج می‌شوند.

این منابع همچنین از دستیابی به آتش‌بس در شهرک‌های «بسیمه و عین الفیجه» به مدت دو ساعت بنا به درخواست سرکردگان گروه‌های مسلحی خبر دادند تا با افراد مسلح حاضر در مخازن آب شرب الفیجه با هدف دستیابی به راه حل و اجازه دادن به تیم‌های بازسازی برای ورود به آن با هدف ازسرگیری پمپاژ آب شرب پایتخت رایزنی کنند که مهمترین گره در پرونده «وادی‌بردی» به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم،استاندار حومه دمشق هم از  توافق  اولیه با سرکردگان گروه‌های مسلح در وادی‌بردی برای خروج آنها از این منطقه و ورود تیم‌های بازسازی برای تعمیر خرابی‌های مخازن آب شرب الفیجه خبر داد. به گفته وی، سرکردگان گروه‌های مسلح در حال اعمال فشار به افراد مسلح بیگانه برای خروج از منطقه وادی‌بردی هستند.

وی از احتمال اجرای توافق آشتی طی ساعات آینده  خبر داد.
ارسال نظرات