خبرهای داغ:
رییس هلال احمر بندرترکمن از استقبال خوب شهروندان بندرترکمن در اجرای طرح خادم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۰۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، مهدی جعفری اظهار داشت: طرح ملی خادم با شعار "خانواده آماده در مخاطرات " در بندرترکمن توسط جمعیت هلال احمر این شهرستان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه طرح خادم یک طرح ملی است تصریح کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در بندرترکمن آغاز شده و از طریق مراجعه حضوری تسهیلگران طرح به درب منزل همشهریان در حال اجرا می باشد.
جعفری با اظهار اینکه تاکنون اجرای طرح ملی خادم با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است گفت: هدف برنامه ملی خادم ، کمک به آمادگی خانواده های ایرانی درمخاطرات است و چنانچه نسبت به انجام توضیحاتی که از سوی تسهیلگران داوطلب خادم ارائه می شود توسط خانواده ها اقدامات لازم انجام شود در صورت وقوع مخاطرات خانواده با خطر کمتری مواجه خواهد شد.

با اشاره به موضوعات آموزشی مربوط به طرح خادم افزود: نکات و مباحث آموزشی که خانواده ها از طریق اجرای طرح ملی خادم جهت آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند می شوند شامل برنامه ریزی برای مقابله با بلایا ، رسم نقشه خط بلایا ، ارزیابی خطرسازه ای ، ارزیابی خطرغیرسازه ای و در ادامه تهیه کیف شرایط اضطراری ، برنامه ارتباطی خانواده در شرایط اضطراری ، برنامه تخلیه منزل در شرایط اضطراری ، برنامه آشنایی با هشدارهای اولیه ، اطفای حریق ، کمکهای اولیه پزشکی و نهایتا برنامه مدیریت بلایا در سطح شهرمی باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: طی اجرای طرح ملی خانواده آماده در مخاطرات در فواصل زمانی مشخص تمام اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و با تکمیل فرمهایی که در قالب جدول توسط تسهیل گران و داوطلبان خادم به آنها ارائه می شود با هم به بحث وگفتگو می پردازند.
جعفری خاطرنشان کرد: به منظور اینکه همه افراد خانواده دغدغه آماده شدن در برابر بلایا پیدا کنند بسیار مهم است که همه اعضای خانواده شامل پدر ، مادر ، فرزندان ، مادبزرگ ، پدربزرگ و افراد دیگر که با خانواده زندگی می کند در تکمیل جدول مشارکت داشته باشد.
رییس هلال احمر بندرترکمن در پایان تاکید کرد: این موضوع خصوصا برای کودکان جنبه آموزشی و فرهنگ سازی خواهد داشت چرا که کودکان جامعه در آینده باید بتوانند از سلامت خود و خانواده شان در برابر بلایا محافظت کنند.
وی یادآورشد: در این راستا بنرهایی نیز برای اطلاع رسانی شهروندان در شهر تعبیه شده تا در جریان این طرح قرار گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها