خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی به سمت مدیریت جامعة الزهرا(س) منصوب شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۰۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
مدیر جدید جامعة الزهرا(س) منصوب شد
به گزارش خبرگزارری بسیج از قم، مراسم تودیع و قدردانی از تلاش‌های سه ساله حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان و معارفه مدیر جدید جامعه الزهرا(س) فردا در تالار بیداری اسلامی این موسسه برگزار می‌شود.

بنابر اعلام صورت گرفته از سوی این روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی با پیشنهاد هیأت امنای جامعة الزهرا(س) و با تأیید شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران و تأیید و تنفیذ مقام معظم رهبری در این سمت منصوب شده است.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمع دیگری از شخصیت‌های حوزوی و مدیران ارشد استان حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی متولد 1343 فرزند آیت‌الله سید جواد مدنی از علمای محبوب جنوب خراسان است که در ابتدای انقلاب اسلامی با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به امامت جمعه بجستان منصوب شد.

وی در ابتدای طلبگی خود همراه با موج حرکت عظیم انقلابی مردم ایران در مبارزه علیه رژیم طاغوت شرکت فعال داشت و به سخنرانی و پخش اعلامیه علیه رژیم می‌پرداخت؛ همچنین در سال‌های دفاع مقدس برای تقویت پایه‌های انقلاب همراه با دو برادر خود به خیل رزمندگان خراسانی در جبهه‌ پیوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حوزه علمیه قم هجرت کرد و پس از گذراندن دروس سطح نزد اساتیدی چون آیت‌الله اشتهاردی، محامی و کوه کمری به مدت 12 سال در درس خارج آیت‌الله میرزا جواد تبریزی حاضر و جزو شاگردان خاص ایشان شد؛ همچنین وی از اساتید دیگری همچون حضرات آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، حسن‌زاده آملی، انصاری شیرازی و جوادی آملی بهره‌های فراوان برد.

تدریس تمامی مقاطع مختلف حوزوی در حوزه علمیه قم به صورت آزاد و نیز در مدارس زیر نظر شورای مدیریت حوزه علمیه قم از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

وی پایان‌نامه سطح چهارم حوزه را در بحث فقه در سال 1375 تألیف و با دفاع از آن مفتخر به دریافت مدرک آن مقطع شد و همچنین امتحان جامع دکترای وزارت علوم را با موفقیت گذراند و تز دکترای خود را با عنوان «احکام مصلحتی فقه اسلام» زیر نظر استاد مصطفی محقق داماد تألیف و دفاع کرد و موفق به اخذ مدرک دکتری شد.
ارسال نظرات