خبرهای داغ:
با حضور سردار بسيجي حاج محمد طالبي مراسم آبروی محله یادواره سردار شهید حاج حامد یعقوب نژاد در شهر حمیل از توابع اسلام آبادغرب برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۱۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب، پیش از ظهر امروز با حضور سردار بسيجي حاج محمد طالبي، فرمانده سپاه اسلام آبادغرب، امام جمعه و بخشدار حمیل و جمعی از مسئولین محلی مراسم آبروی محله یادواره سردار شهید حاج حامد یعقوب نژاد  در زادگاه این شهید والامقام در شهر حمیل از توابع اسلام آبادغرب برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار بیژن خدادادیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 9800 شهید استان کرمانشاه ، 1280 شهید شهرستان اسلام آبادغرب و شهدای بخش حمیل و مدافعان حرم و به وِیژه شهید حاج حامدیعقوب نژاد به مدعوین خیر مقدم عرض نمود.

وی با بیان اینکه شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند،  اظهار داشت: این یادواره های شهدا برای ماست، چون شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و جان شیرین شان را در راه خدا برای اسلام هدیه کردند.

سرهنگ خدادادیان با اشاره به آیات قرآن؛ صبر و پایداری، یاد خداوند، توکل، اخلاص و شوق جهاد را از ویژگی های مهم رزمندگان اسلام برشمرد و دنیا طلبی، غرور، فرار، تفرقه، نافرمانی و راحت طلبی را آفت هایی دانست که ممکن است رزمندگان نیز به ان دچار شوند.

وی با بیان اینکه؛ جنگ تمام نشده، تصریح کرد: جنگ تغییر کرده، در دفاع مقدس دشمن به مرزهای ما تجاوز کرد اما اکنون تهاجم دشمن فرهنگی است، دشمن پا را فراتر گذاشته و تهاجم را به خانه های ما آورده و به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن به ما شبیخون فرهنگی زده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با تاکید بر توجه به وصیت نامه شهدا،خاطرنشان کرد:در وصیت نامه شهدا از ما خواسته شده که قدر انقلاب و ولی فقیه زمان خود را بدانیم و پشتیبان ولایت فقیه باشیم و همچنین از خواهران و مادران خواسته شده که حجاب شان را رعایت کنند

در ادامه این مراسم؛ سردار بسيجي حاج محمد طالبي از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس و از همرزمان شهید یعقوب نژاد به ذکرخاطراتی از این شهید والامقام پرداخت.

وی گفت: هرچند مراسم آبروی محله است، اما شهیدانی نظیر حاج حامد یعقوب نژاد آبروی منطقه هستند و فراتر از محله هستند، هرجای جبهه های غرب و جنوب، جبهه میانی و کردستان گذری داشته باشید، ردپایی از حاج حامد بوده و هست و شما باید ایشان را بشناسید و به هم شهری بودن با ایشان افتخار کنید.

 

سردار طالبی با یادآوری اینکه؛ ایام عملیات کربلای 5 است،  اظهار داشت: 16 روز پس از عملیات کربلای 4، عملیات کربلای 5 به دستور امام(ره) در منطقه شلمچه آغاز شد و با وصف اینکه هیچ گونه امکاناتی موجود نبود با توسل و توکل رزمندگان و فرماندهان عملیات آغز شد و شهید حاج حامدها آمدند و خط شکسته شد و 35 شبانه روز در آب و خشکی درگیری بود.

 

وی افزود: تلویزیون هرچه از جنگ سوریه، عراق و یمن را نشان بدهد نمی تواند سختی های جنگ نابرابر رزمندگان اسلام در کربلای 5 ( جنگ تمام عیار حق در برابر تمام باطل) نشان بدهد.

 

این فرمانده دفاع مقدس گفت: به سادگی به این امنیت نرسیده ایم که در کوچه ها و بلوارها دور هم جمع شویم و بگوییم شهدا چه کردند، شهدا تمام هستی شان را دادند.

 

وی با بر شمردن ویژگی های اخلاقی شهید یعقوب نژاد گفت: شهید حاج حامد خیلی، شجاع، باگذشت و خوش اخلاق بود، دارای قلب رئوف، قد رشید و با آمادگی جسمانی بالا و در چند رشته ورزشی مهارت داشت و حتی آن قدر شنای وی خوب بود بعنوان فرمانده یگان دریایی برگزیده شد و بدون اینکه آموزشی دیده باشد، یکی از بهترین فرماندهان جنگ یگان دریایی بود، در هنگام پذیرایی یک گردان را پذیرایی می کرد و خودش آخر نفر غذا می خورد.

سردار طالبی گفت: در زمان حمله منافقین به غرب و عملیات مرصاد، حاجحامد در جبهه های جنبوب درگیر بود و به محض اطلاع از سقوط اسلام آبادغرب در منطقه حاضر شده و با شجاعت در مقابل منافقین مبارزه کرد وحتی یک خودرو تویوتا از منافقین غنیمت گرفته بود که تا آخر از آن کار می کشید و در کنار رزمندگان به پاکسازی منطقه از لوث منافقین دشمنان پلید پرداخت.

 

وی افزود: حاج حامد با شهادتش واقعا" به آرزوی دیرینه خود رسید و قسمت و سعادت و لیاقت آن را داشت، وی در سال 1370 هنگام درگیری با منافقان کوردل به‌همراه تعدادی از همرزمانش در عملیات «توکلت علی‌الله»  به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این یادگار 8 سال دفاع مقدس گفت: حاج حامد در حالیکه می توانست خودش زودتر به پشت جبهه برگردد، اما ایستاد و همه رزمندگان را تا نفر آخر سوار بر خودرو کرد،که گلوله توپ به کنار وی اثابت نموده و بر اثر ترکش آن به فیض شهادت نائل گردید.

 

وی افزود: حاج حامد واقعا" خیلی فعال و توانا بود و آرام و قرار نداشت و وقتی دوستان خبر شهادتش را شنیدند، گفتند؛ حاج حامد آرام گرفت، وی بعد از پذیرش قطعنامه و تمام شدن جنگ آرام وقرار نداشت و می خواست به همرزمان شهیدش بپیوندد.

 

حاج محمد طالبی با ذکر خاطره ای از ایامی که در سال 64 به همراه  شهید حاج حامد یعقوب نژاد به حج تمتع مشرف شده بودند، گفت: در آن زمان در مکه  ماموران سعودی خیلی سخت می گرفتند و ما ماموریت داشتیم برگزاری دعای کمیل را مدیریت کنیم، ولی حاج حامد آرام و قرار نداشت و می گفت: من این همه راه را آمدم ولی به زیارت 4 امام معصوم نروم، بیخود ممنوع کردن. بالاخره حاج حامد با شجاعت آماده شد، و با وجود ماموران سعودی خودش را از دیوار بالاکشید و خودش را روی قبر ائمه در قبرستان بقیع انداخت و دعا و زیارت خواند.

 

وی با تاکید بر شناخت بیشتر شهدا، بیان داشت: شهدا نیازی به ما ندارند بلکه ما به ایشان نیاز داریم، چون ایشان با خدا معامله کرده اند و دستشان هم پر است.

سردار طالبی با اشاره به ناامنی کشورهای همسایه و حتی اروپایی، گفت: این همه رفاه و امنیت در کشور مدیون شهداست که شهدا برای ما همه مار کردند و ما وظیفه سنگینی داریم که نسبت به شهدا و خانواده شهدا کوتاهی نکنیم.

وی با بیان اینکه جنگ تمام نشده، گفت: دشمن جنگی را بر علیه ما شروع کرده که بسیار سخت تر و بدتر از گذشته است، در گذشته خاکریز دشمن پیدا بود ولی اکنون  پنهان است و جنگ وارد خانه های ما شده و بچه های ما گرفتار گوشی و ماهواره و انواع اقسام جنگ نرم شده اند.

حاج محمد طالبی خاطرنشان کرد: دشمن آن چنان خانواده های ما را گرفتار و مشغول کرده که در منزل پدر و پس دو ساعت کنار هم بنشینند دو کلمه حرف با هم نمی زنند و هر کدام با گوشی مشغول هستند.

وی افزود: چنین جلساتی را غنیمت بشماریم و با خانواده و دوستان دریادواره شهدا شرکت کنیم.

گفتنی است؛ از دیگر بخش های این برنامه مداحی توسط ذاکر اهل بیت کربلایی میلاد احمدیان ، پخش دکلمه های حماسی از دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا بود.

 

شایان ذکر است؛ سردار بسيجي حاج محمد طالبي  در معیت فرمانده سپاه اسلام اسلام آباد و امام جمعه شهر حمیل  پس از دیدار با امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در مزار شهدای شهر حمیل حضور پیدا کرده وضمن قرائت فاتحه به مزار شهید حاج حامد یعقوب نژاد ادای احترام نمودند.

ارسال نظرات