از نبود امکانات رفاهی تا بودجه ای که آب می رود!

سالهاست که شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان و گردشگر پذیرترین شهر استان از نبود یک مکان تفریحی، رفاهی و گردشگری مدرن رنج می برد؛ ظاهراً بودجه سالانه گردشگری، رفاهی، فرهنگی و ... ادارات و سازمانها برای ارتقای وضع نابسامان فضای رفاهی و همچنین مرتفع ساختن نواقصات گردشگری شهر، آب می رود.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۵۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل ازکوثرخبر، پارک‌، شهربازی‌ و اماکن سرپوشیده تفریحی و رفاهی در سطح شهر از جمله مکان هایی محسوب می شود که در ارتقای سطح فرهنگ یک جامعه و همچنین اخوت دوباره فرزندان با خانواده (در دوران پرتلاتم فضای مجازی)نقش موثری ایفا می کند.

با بهره مندی از این اماکن که می بایست در سطح شهرها برای کودکان، نونهالان، نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار جامعه فراهم شود، می توان با جذب خانواده ها در این مکان از آسیب های اجتماعی بخصوص دوری از فضای مجازی و اعتیاد جلوگیری کرد.

تدارک مکان مفرح، سازمان یافته، گردشگر پذیر، تفریحی و رفاهی میتواند نقطه عطفی برای خانواده ها و همچنین فراهم ساختن منطقه نمونه گردشگری برای توسعه پایدار باشد.

در اغلب شهرها پارک و شهربازی متنوع و مهیج وجود داشته و همه روزه مردم آن منطقه از این اماکن تفریحی نهایت استفاده را می برند؛ اما شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی از این پارک ها و شهربازی ها بی بهره است.

این درحالی است که ظاهراً بودجه گردشگری، رفاهی، فرهنگی و ... ادارات و سازمانها برای ارتقای وضع نابسامان فضای رفاهی و همچنین مرتفع ساختن نواقصات گردشگری شهر آب رفته است؛ سالهاست که این شهر از نبود یک مکان تفریحی، رفاهی و گردشگری مدرن رنج می برد.

شهر کوه پایه ای گیوی دارای پارک جنگلی در حاشیه رودخانه گیوی هست که به نوبه خود میتوان آن را یکی از بهترین اماکن تفریحی و گردشگری منطقه عنوان کرد؛ ولی به دلایل بسیاری پسماند های زباله و از بین رفتن وسایل شهر بازی که در پی بی توجهی مسئولین امر صورت گرفته است نه تنها هیچ گردشگری به این پارک جنگلی قدم نمیگذارد بلکه خود اهالی نیز رغبت سر زدن به این مکان را ندارند.

در همین حال یکی از مواردی که در خصوص شهربازی متروکه شهر گیوی بیش از همه مورد توجه گردشگران و مسافران قرار می گیرد، نامناسب بودن وسایل بازی کودکان است به صورتی که این موضوع همواره یکی از نگرانی های والدین برای سلامت و تفریح فرزندانشان بوده است.

از سویی این کمبود اجتماعی در سطح شهر که مسئولین نسبت به آن بی توجه هستند، موجب افزایش آسیب های اجتماعی شده که نیاز است توجه بیشتری نسبت به این کمبود ها از سوی دستگاه های امر صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار