رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد گفت: 50 درصد طلاق‌ها در این شهرستان به خاطر اعتیاد است.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۸۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل ازارس تبار، صیاد آزاد در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شهرستان پارس‌آباد با حضور اعضای این کمیته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در پیشگیری از اعتیاد نقش موثری داشته باشند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز TC در این شهرستان افزود: در مراکز TC برای معتادان خدمات روانپزشکی، پزشکی و مددکاری اجتماعی برای درمان اعتیاد به صورت اقامتی و به مدت 6 ماه ارائه خواهد شد و مراحل درمان معتادان تا بهبود وضعیت کامل آن ها و حضور آنها به عنوان یک فرد سالم در اجتماع توسط این مرکز پیگیری می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: ساختمان مورد نیاز این مرکز در روستای اولتان انتخاب شده است و مسؤولان شهرستانی نیز در خصوص افتتاح هر چه سریع‌تر این مرکز نهایت تلاش و همکاری را کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

آزاد با اشاره به کمپ‌های ترک اعتیاد یادآور شد: این کمپ‌ها صرفاً برای سم زدایی بوده و نهایتاً 3 درصد می‌تواند مفید واقع شود اگر مرکز TC (درمان اجتماع مدار) افتتاح و بازگشایی شود می‌تواند نقش موثری در بازگرداندن افراد معتاد به جامعه داشته باشد.

وی عنوان کرد: 20 درصد معتادان از مواد شیشه‌ای استفاده می کنند که 9 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند که به خاطر تبلیغات منفی مثل لاغر کننده، سفیده کننده در دام اعتیاد دچار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد گفت: برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به اطلاع‌رسانی در سطح شهر است و باید زمینه‌های لازم جهت پیشگیری اجرایی شود و در این میان دانش‌آموزان بیشتر در خطر اعتیاد هستند.

آزاد با اشاره به اهمیت آموزش و پیشگیری اولیه در بحث اعتیاد اظهار کرد: 50 درصد طلاق شهرستان پارس‌آباد بخاطر اعتیاد است و اداره بهزیستی شهرستان در این خصوص اقداماتی را برای پیشگیری انجام داده است.

وی بر هماهنگی دانشگاه‌ها ، مدارس و مراکز فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌توان اعتیاد را از دانش‌آموزان و دانشجویان دور کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد افزود: تاکنون بهزیستی شهرستان بیش از 8100 نفر در زمینه شیوه انتخاب همسر و درحوزه‌های مختلف همچون شیوه‌های صحیح فرزند پروری و آموزش نه گفتن به فرزندان آموزش‌های لازم را داده است.

آزاد به مشاوره رایگان به خانواده‌های بی‌بضاعت اشاره کرد و گفت: شهروندان با مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد می‌توانند از تخفیف 50 درصدی برخوردار شوند و به خانواده‌های بی‌بضاعت نیز به صورت رایگان مشاوره ارائه می‌شود.(فارس)

ارسال نظرات