پژوهشگر خانواده و جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
قاسمی گفت: فضای مجازی باعث شده شکاف نسلی عمیق به دلیل رشد تکنولوژی است؛ چرا که بعضی از والدین با این فضا بیگانه هستند و و بلعکس فرزندان غرق در این فضا شده اند.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۹۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

زهرا قاسمی پژوهشگر خانواده و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به تاثیرات فضای مجازی بر خانواده ها گفت: گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان خصوصا جوانان و نوجوانان و والدین تغییراتی محسوسی بوجود آورده است که از جمله این تعغیرات کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع اصلی تربیتی اطلاعاتی است.

وی با اشاراه به اینکه کاهش ارتباط والدین با فرزند به واسطه حضور بیش از حد فرزندان یا والدین باعث شده وقت کمتری برای هم دیگر داشته باشند، گفت: یکی دیگر از تغیراتی که فضای مجازی در خانواده به وجود اورده ، شکاف نسلی عمیق به دلیل رشد تکنولوژی است؛ چرا که بعضی از والدین با این فضا بیگانه هستند و و بلعکس فرزندان غرق در این فضا شده اند.

پژوهشگر خانواده در ادامه با بیان اینکه از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را می‌توان از تاثیرات دیگر فضای مجازی ر خانوتده نام برد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، فرهنگسازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است. لذا اطلاع رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می تواند در کاهش تاثیرات سو این فضا بر کانون گرم خانواده ها تاثیر گذار باشد.

ارسال نظرات